اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی پارس‌آباد خبر داد:

اجرای طرح پایش بیماری دام و طیور در پارس آباد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی پارس‌آباد گفت: به زودی طرح پایش بیماری دام و طیور در شهرستان پارس‌آباد اجرایی و عملیات پیشگیرانه آن آغاز می‌شود.

اجرای طرح پایش بیماری دام و طیور در پارس آباد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اصغر ایمان‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های نظارتی دامپزشکی در عید سعید قربان در پارس‌آباد اظهار داشت: به زودی طرح پایش بیماری دام و طیور در شهرستان پارس‌آباد اجرایی و عملیات پیشگیرانه آن آغاز می‌شود.
وی افزود: در اجرای این طرح بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان، طاعون و جنون گاوی و تمام واحدهای تولید، عرضه و نگهداری دام و طیور کنترل و پایش شده و نظارت‌های مستمر در همین ارتباط ادامه می‌یابد.
وی با یادآوری اینکه این سه بیماری زیربنای بسیاری از بیماری‌ها و نارسایی‌های اجتماعی هستند، گفت: ما باید با پیش‌بینی و پیشگیری زمینه را به گونه‌‌ای فراهم کنیم تا مبادا افراد جامعه دچار بیماری‌های متعدد مشترک دام و انسان شوند.
رئیس شبکه دامپزشکی پارس‌آباد یکی از طرح‌های نظارتی خوب طی سال را راه‌اندازی اکیپ‌های نظارتی بهداشتی و ذبح شرعی در عید سعید قربان اعلام کرد و افزود: با توجه به کشتار متعدد دام در این ایام ما با به کارگیری دو اکیپ و بیش از 25 نیروی دامپزشکی و کارشناس دام این شهرستان تلاش می‌کنیم تا بر تمام کشتار و لاشه آن نظارت بهداشتی و شرعی داشته باشیم تا مبادا زمینه انتقال و بروز بیماری مشترک از طریق کشتارهای خانگی فراهم شود.
ایمان‌زاده تصریح کرد: در قالب این طرح اکیپ‌ها آمادگی دارند در کمترین فرصت زمانی و به صورت رایگان کشتار را در منازل و مناطق مختلف انجام دهند و گوشت سالم را بعد از معاینه تحویل خانواده‌ها دهند.
این مسئول به خانوارهای پارس‌آباد توصیه کرد: از مصرف گوشت‌های بدون مهر بهداشتی دامپزشکی خودداری کنند چرا که در این ایام با توجه به درخواست‌های مختلف امکان بروز بیماری و انتقال آن در قالب گوشت ناسالم وجود دارد.
وی در ادامه بیان داشت: در نیمه اول امسال بیش از 620 هزار واحد دامی بر علیه بیماری‌های مختلف سل و تب مالت واکسینه شدند.
رئیس شبکه دامپزشکی پارس‌آباد در ادامه 500 هزار مورد بازرسی از اماکن و مراکز تولید فرآورده‌های دامی منطقه را یادآور شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شبکه دامپزشکی پارس‌آباد اظهار داشت: با هدف بالا بردن آگاهی دامداران از بیماری‌های مشترک دام و انسان، کلاس‌های آموزشی برای بیش از 650 دامدار بخش خصوصی و دولتی انجام شده و از ابتدای امسال تا کنون نظارت بهداشتی بر سه هزار و 200 لاشه استحصالی از کشتارگاه دامی این شهرستان انجام شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول