اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری بوشهر خبر داد:

تندیس سیمین جشنواره رشد برای هنرمند بوشهری

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری بوشهر گفت: داریوش غذبانی هنرمند فیلمساز حوزه هنری بوشهر موفق به دریافت تندیس سیمین چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد شد.

تندیس سیمین جشنواره رشد برای هنرمند بوشهری
سید محمدحسین سیدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با اشاره به موفقیت حوزه هنری بوشهر در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، اظهار داشت: چهل و یکمین دوره این جشنواره با حضور فیلمسازان داخلی و خارجی در سینما فلسطین با درخشش فیلم " ماجرای آن روز " به کارگردانی داریوش غذبانی به کار خود پایان داد.
وی افزود: هیئت داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد  متشکل از پنج هیئت داوری در گروه‌های مستند، پویانمایی، دانش‌آموزی، داستانی کوتاه و داستانی بلند به طرح نظرها و دیدگاه‌های خود نسبت به مجموعه آثار بررسی شده پرداختند  و در بخش بین‌الملل داستانی کوتاه "ماجرای آن روز" به کارگردانی داریوش غذبانی، تولید شده در حوزه هنری بوشهر توانست نظر داوران را به خود جلب کرده و موفق به دریافت تندیس سیمین جشنواره شود.
رئیس حوزه هنری بوشهر تصریح کرد: این فیلم کوتاه داستانی سرگذشت دانش‌آموزی را روایت می‌کند که با همکلاسی‌هایش مشکلاتی دارد و در این راه تلاش می‌کند.
سیدزاده گفت: عوامل این فیلم عبارتند از تصویربردار: روزبه رایگا، صدابردار: حسن شبانکاره  و سید مهدی حسینی، مدیر تولید: مهدی انصاری، تدوین: داریوش غذبانی، بهنام پورشکیبا و بازیگرانی همچون امیر بردال، علی جمالی و محمدرضا فرهومند در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.
وی اظهار داشت: فیلم داستانی کوتاه "ماجرای آن روز" به کارگردانی داریوش غذبانی در دیگر جشنواره‌ها نیز توانسته بود به افتخاراتی دست یابد.
رئیس حوزه هنری بوشهر  در ارتباط با برگزیدگان بخش بین‌الملل فیلم داستانی کوتاه، خاطرنشان کرد: تندیس زرین نیز به فیلم دو تا و نصفی قهرمان (مارتین باسلر) از آلمان، تندیس سیمین به فیلم ماجرای آن روز (داریوش غذبانی) از ایران، دیپلم افتخار به فیلم من شیرینم (روح‌الله اکبری) از ایران رسید و از فیلم یار دوازدهم (فریدون نجفبی) از ایران تقدیر  شد.
سیدزاده با اشاره به تولید انیمیشن "شوراب" در حوزه هنری بوشهر گفت: انیمیشن کوتاه «شوراب» طرحی از نصرت پوربهی و به کارگردانی حجت‌الله روان، در واحد  فیلم حوزه هنری استان بوشهر در دست تولید است، این انیمیشن کوتاه به معضل آب در مناطق کم آب می‌پردازد.
وی بیان کرد: انیماتوری  این انیمیشن به عهده حجت‌الله روان است همچنین به زودی تولید انیمیشن شوراب به کارگردانی این هنرمند جوان به پایان می‌رسد.
رئیس حوزه هنری بوشهر از ارسال آثار هنرمندان عکاس حوزه هنری بوشهر به دو جشنواره بین‌المللی خبر داد و گفت:‌ واحد عکس حوزه هنری استان بوشهر آثار هنرمندان عکاس موسی احمدی‌زاده، محسن کیانپور و حسین حیدرپور برای شرکت در بیست و چهارمین جشنواره عکس "لوکزامبورگ " ارسال کرد.
سیدزاده افزود: همچنین آثاری از دو هنرمند کارگاه عکس حوزه هنری بوشهر موسی احمدی‌زاده و  حسین حیدرپور برای شرکت در ششمین جشنواره عکس خبری دوربین "دات نت " ارسال شده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول