اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نمایش 5 فیلم فاخر دینی در سوگواره لحظه‌های عاشورایی

خبرگزاری فارس: دبیر سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی از نمایش پنج فیلم فاخر دینی در ایام برگزاری این سوگواره در مشهد خبر داد.

نمایش 5 فیلم فاخر دینی در سوگواره لحظه‌های عاشورایی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد خبری سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی، مسعود زارعیان اظهار داشت: فیلم‌های «سینه سرخ» و «شکارچی شنبه» به کارگردانی پرویز شیخ طادی، «دخیل» به کارگردانی داریوش یاری، «عصر روز دهم» به کارگردانی مجتبی راعی و «آلزایمر» اثر احمدرضا معتمدی پنج فیلم فاخر دینی هستند که اواخر این هفته و اوایل هفته آینده هم زمان با برگزاری سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی در مشهد نمایش داده می‌شود.
وی گفت: روزهای 25 و 26  آبان ماه، صبح و عصر این جلسات نقد به منظور تحلیل محتوایی و تکنیکی فیلم‌های رسیده برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها که با حضور طلبه‌ها و منتقدان و فیلم‌سازان برگزار می‌شود سبب برقراری ارتباط بین این افراد است، ادامه داد: به نظر می‌رسد بین فیلم‌سازان و طلبه‌های حوزه‌های علمیه هنوز فاصله عمیقی وجود دارد.
دبیر سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی تصریح کرد: در حالی که فیلم‌سازان وارد حیطه دین می‌شوند و فیلم‌های دینی می‌سازند و حتی درباره طلبه‌ها نیز تاکنون فیلم‌هایی ساخته شده است و نیاز است که طلبه‌ها نیز به لحاظ محتوایی در جریان ساخت این فیلم‌ها قرار گیرند و دیدگاه‌های کارشناسانه خود را در زمینه موضوعات دینی مطرح کنند اما هنوز تعامل و ارتباط این دو گروه آن چنان عمیق و جهت‌دهنده نیست.
وی به جلسه نقد و بررسی فیلم «یه حبه قند»که با حضور سیدرضا میرکریمی کارگردان فیلم و طلبه‌های حوزه علمیه چندی پیش در محل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اشاره کرد و اظهار داشت: طلبه‌های مشهدی از این جلسه استقبال گسترده‌ای کردند و بحث‌های جدی را در آن نشست به فیلمساز گوشزد کردند.
زارعیان ادامه داد: به گفته میرکریمی این جلسه برای او به عنوان یک فیلمساز بسیار پر بار بوده است.
وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه سوگواره لحظه‌های عاشورایی به دنبال آن است که با برقراری ارتباط نزدیک بین فیلمسازان و طلبه‌های حوزه علمیه زمینه ساخت آثار ناب و فاخر عاشورایی را در کشور فراهم کند.
زارعیان زمان برگزاری مراسم اختتامیه سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی را 26 آبان ماه جاری اعلام کرد و گفت: آیین اختتامیه این سوگواره در محل تالار نور مشهد با حضو هنرمندان و فیلمسازان برجسته کشور و شرکت‌کنندگان در سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول