اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه مرند برگزیدگان خود را شناخت

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه مرند با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه مرند برگزیدگان خود را شناخت
به گزارش خبرگزاری فارس از مرند به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند، مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه مرند، که به مدت سه روز در سالن مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی مرند برگزار می‌شد، خاتمه یافت.
در مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره که با حضور فیلم‌ساز مشهور کشورمان " پوران درخشنده "، محمد دادی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان، روسای اداره امور سینمایی و انجمن فیلم استان آذربایجان‌شرقی و نیز جمع کثیری از هنرمندان و علاقه‌مندان فیلم شهرستان مرند در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ابتدا فیلم سینمایی " خواب‌های دنباله‌دار " ساخته پوران درخشنده به نمایش عموم در آمد و در ادامه جلسه نقد و بررسی این فیلم با حضور این فیلم‌ساز مشهور کشور مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
درخشنده، در سخنانی استعدادهای هنرمندان فیلم‌ساز مرند را خوب توصیف کرد و گفت: شهرستان مرند با و جود شرایط آب و هوای کوهستانی و طبیعت سفید دامنه‌های "پیام " و "میشو" برای من خیلی جالب و خوشایند بود و باید فیلم‌سازان کوتاه ما در کشور بتوانند خودشان را در کنار فیلم‌های سینمای در سینما و رسانه ملی به نمایش بگذارند.
وی فیلم‌های کوتاه ارائه شده در این جشنواره را ارزشمند و چشم‌انداز رشد و تعالی این هنر را حمایت بیشتر مسئولان از این تولید کنندگان و سازندگان فیلم شهرستان دانست.
درخسنده خاطرنشان کرد: آثار برتری از فیلم‌سازان این شهرستان را در سال‌های اخیر در جشنواره‌های بین‌المللی و کشوری دیده‌ام و این نشانگر وجود ظرفیت‌های ارزشمند و مستعد در حوزه تولید فیلم‌های کوتاه و مستند از این خطه است.
محمد دادی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ضمن ارج نهادن به تلاش‌های هنرمندان فیلم ساز شهرستان مرند در نخستین دوره این جشنواره، ارائه آثار هنری با زمینه فضایل معنوی و ارزش‌های دینی، اسلامی و اخلاقی را جزو نیازهای اساسی جامعه اسلامی و مردم دانست و حمایت از تولیدات فاخر و ارزشمند با موضوع هنر دینی و برخواسته از فرهنگ و هنر اسلامی و انقلابی را مورد تاکید قرار داد.
وی همچنین از برگزاری برنامه‌های شاخص در حوزه تولید فیلم در آینده از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد و از هنرمندان و فعالان تولید فیلم استان خواست در این برنامه‌ها شرکت کنند. 
محمدحسین شناور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند و دبیر این جشنواره همچنین در این مراسم گفت: نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه مرند، امسال با حضور بیش از 12 فیلم ساز منطقه مرند و جلفا و در مدت سه روز با اکران فیلم‌های منتخب این جشنواره که با شرکت و حضور هنرمندان فیلم و فیلم‌سازی شهرستان‌های مرند و جلفا و علاقمندان در مجتمع فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند برگزار شد.
وی تعداد فیلم‌های کوتاه رسیده به دبیر خانه نخستین جشنواره فیلم کوتاه مرند را بیش از 40 فیلم  عنوان کرد و افزود: از این تعداد هیئت داوران جشنواره 19 فیلم کوتاه به همراه یک فیلم انیمیشن و نماهنگ را به بخش مسابقه این جشنواره معرفی کردند.
دبیر نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه مرند، هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای سطح کیفی فیلم‌های تولیدی منطقه و ارزیابی فیلم‌های ساخته شده در سال‌های اخیر توسط هنرمندان فیلمساز و جوان و نیز ایجاد انگیزه مضاعف برای فعالیت و خلق آثار ارزش مدار و ماندگار در عرصه فیلم کوتاه منطقه عنوان کرد.
در خاتمه این مراسم بعد از قرائت بیانیه جشنواره، هیئت داوران برگزیدگان نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه مرند را به شرح ذیل اعلام و معرفی کردند:
1 – در بخش بهترین مستند: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به علی دلکاری کارگردان فیلم مستند "تامان خالا " اهدا شد.
2 – در بخش بهترین تصویربرداری: ضمن تقدیر از تصویربرداران فیلم‌های کوتاه: نغمه‌لی دیار، عاشیق و قلب‌ها برای چه می‌ایستند، دیپلم افتخار، و جایزه نقدی به سیدحسن سیدی پریشان، فیلمبردار فیلم مستند تامان خالا تعلق گرفت.
3 – در بخش بهترین تدوین: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به تدوین‌گر فیلم تامان خالا، به نام جلال مهمان نواز تعلق گرفت.
4 –جایزه  بهترین بازیگر دوم زن: شامل دیپلم افتخار، جایزه نقدی به " فیروزه سلیمان‌زاده " بازیگر فیلم کوتاه " هفت سنگ " اهدا شد.
5 – در بخش بهترین بازیگر دوم مرد: دیپلم افتخار، جایزه نقدی به عبدالحسین شهباز به خاطر بازی در مجموع فیلم‌های جشنواره تعلق گرفت.
6 – در بخش بهترین بازیگر اول زن: دیپلم افتخار و جایزه  نقدی به بازیگر فیلم کوتاه اتود، به نام نرگس عبدی تعلق گرفت.
 7 – در بخش بهترین بازیگر اول مرد: دیپلم افتخار، جایزه نقدی به بازیگر فیلم کوتاه قلب‌ها برای چه می‌ایستند؟ به رحیم عباسی اهدا شد.
8 – در بخش بهترین فیلم نامه: دیپلم افتخار، جایزه نقدی به فیلم نامه نویس فیلم کوتاه عاشیق به نام مهدی صالحیار تعلق گرفت.
9 – در بخش بهترین کارگردانی: دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به کارگردان فیلم عاشیق ساخته مهدی صالحیار اهدا شد.
10 – در بخش طراحی پوستر: دیپلم افتخار و جایزه ی نقدی به طراح پوستر فیلم آجان به نام یونس شهباز تعلق گرفت.
11 – جایزه ویژه هیئت داوران نیز شامل: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به کارگردان فیلم تامان خالا، علی دلکاری اهدا شد.
این جشنواره با تلاش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن فیلم شهرستان مرند و حمایت انجمن فیلم وامور سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول