اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

پوران درخشنده:

سهم فیلم‌های کوتاه در سینما مشخص شود

خبرگزاری فارس: نویسنده و کارگردان زن سینمای ایران گفت: باید شرایطی فراهم شود تا فیلم‌های کوتاه هم سهمی در سینما و رسانه ملی برای پخش داشته باشند.

سهم فیلم‌های کوتاه در سینما مشخص شود
پوران درخشنده در حاشیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه منطقه‌ای مرند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مرند اظهار کرد: امروزه در جامعه اسلامی ما زن و مرد در کنار هم می‌توانند برای توسعه خانواده و جامعه از نظر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نقش مهمی را داشته باشند.
این هنرمند افزود: جایگاه زنان در جامعه ما خودش  را پیدا کرده و با حضور در تمام مسائل اجتماعی و فرهنگی به خوبی آسیب‌های موجود را می‌توانند حل کنند ولی محدویت‌هایی وجود دارد که برای حضور بیشتر هنرمندان در جامعه باید کاری صورت گیرد.
وی گفت: تحقیق برای ساختن فیلم همچنین ایجاد کلاس‌های آموزشی را متولیان فرهنگی کشورمان در خصوص مسائل اجتماعی باید افزایش دهند. 
درخشنده در ادامه جایگاه فیلم کوتاه را در کشورمان بسیار نامناسب دانست و ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا در میان فیلم‌های سینمای ایران، فیلم‌های کوتاه هم سهمی داشته و در سینما و رسانه ملی برای پخش آن تصمیم گرفته شود.
وی تصریح کرد: کشف استعدادها مهم است و باید به فیلمسازان فرصت داده شود تا ضمن آشنایی با قواعد فیلمسازی خودشان را پیدا کنند.
درخشنده یادآور شد: پیشنهاد می‌کنم که فیلم‌هایی ساخته شود که شناسنامه منطقه را از نظر فرهنگ، جغرافیا، آداب و رسوم نشان دهد و رسانه ملی هم این فیلم‌ها را پخش کند.
وی از مسئولان امر خواست این فرصت را به فیلمسازان جوان داده و با برگزاری کلاس‌های آموزشی فرصت نقد و بررسی را به این هنرمندان بدهند. 
درخشنده در ادامه در مورد پرسش خبرنگار فارس در خصوص دید هنرمندانه در استان گفت: استان آذربایجان با مردمان بسیار خونگرم و طبیعت بکر، ظرفیت بسیار خوبی برای به تصویر کشیده شدن دارد که می‌تواند الگوی خوبی برای سایر استان‌ها از لحاظ حضور هنرمندانه فیلمسازان و شناساندن منطقه باشد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول