اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار خراسان رضوی:

مشهد پیشگام بزرگ‌ترین فعالیت‌های قرآنی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: شایسته است که استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد پیشگام بزرگ‌ترین فعالیت‌های قرآنی باشد.

مشهد پیشگام بزرگ‌ترین فعالیت‌های قرآنی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح ملی حفظ قرآن کریم دانش‌آموزان و فرهنگیان استان اظهار داشت: استان خراسان رضوی با ظرفیت شش میلیون جمعیت و ورود 25 میلیون زائر شایستگی دارد که میزبان بزرگ‌ترین رویدادهای قرآنی باشد.
وی با اشاره به نقش آموزش  و پرورش در ترویج فرهنگ قرآنی، بیان داشت: خوشبختانه امسال شاهد بازگشایی 700 مدرسه قرآنی در استان بودیم که امید است این تعداد به سرعت افزایش یابد.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: هیچ جلسه‌ای با شکوه‌تر  و نورانی‌تر از جلسات قرآن نیست و همه کشور باید در معرض نورانیت و حفظ قرآن کریم قرار گیرد.
صلاحی با تاکید بر اینکه هیچ فرهنگی مهم‌تر و بالاتر از فرهنگ قرآنی نیست، خاطرنشان کرد: هم در بخش آموزش و هم در بخش پرورش هیچ نکته‌ای مهم‌تر و با ارزش‌تر از تربیت و فرهنگ قرآنی نیست.
استاندار خراسان رضوی از مسلمانان کشور لیبی در زمینه حفظ و اهمیت دادن به قرآن تقدیر کرد و گفت: این کشور با وجود کمبود امکانات آموزشی نزدیک به یک میلیون نفر از جمعیت هفت میلیونی‌اش حافظ کل قرآن کریم هستند.
صلاحی افزود: پس از انقلاب و به برکت امام(ره) اسلام و انقلاب قرآن کریم در کشورمان آغازگر همه جلسات،‌ نشست‌ها و برنامه‌های ماست و به برکت خون شهدا امروز آموزش و حفظ قرآن کریم در این مملکت رواج پیدا کرده است.
وی بیان داشت: ما باید در جامعه اسلامی خود که میراث‌دار امام راحل و شهدا هستیم و با عمل به فرامین مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را در فعالیت‌های قرآنی اعم از حفظ قرائت، ترجمه، تفسیر و فعالیت‌های آموزشی قرآن گسترش دهیم.
استاندار خراسان رضوی به نقش تعالیم دینی و کتاب آسمانی در بالا بردن و قدرت مواجهه با مشکلات اشاره کرد و افزود: اگر 10 میلیون نفر از جمعیت 70 میلیونی کشورمان قرآنی شوند و به حفظ و ترویج فرهنگ قرآنی بپردازند،‌ شاهد بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی در کشور خواهیم بود و شبیخون فرهنگی که سیاست‌های مختلف غربی و استکباری برای جوانان و مردم جامعه فراهم آورده‌اند در پناه آموزه‌های قرآن از بین می‌رود و دغدغه‌ تهاجم فرهنگی نخواهیم داشت.
صلاحی با بیان اینکه سخنی دلپذیرتر از سخن خدا نیست، ‌عنوان کرد: خوشا به حال جامعه‌ای که جوانان قرآنی در آن تردد دارند و توجه مردم را به کلام خدا جلب می‌کنند.
وی گفت: آرزو می‌کنم به کمک نظام تربیتی و آموزشی در این دوره از فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده کرده و فضای کشور و استان را قرآنی کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول