اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل:

جشنواره ملی مطالعات قرآنی در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: سومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز برگزار می‌شود.

جشنواره ملی مطالعات قرآنی در اردبیل برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهران محمدی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اردبیل با گرامیداشت عید قربان و غدیر خم دهه امامت را به عنوان دهه عزت و کرامت امت اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: عید غدیر خم عید پاسداشت امری است که خداوند متعال امت خود را با انسان‌های صالح و شایسته هدایت و رهبری کرد.
سرپرست فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل به اهمیت و ارزش کتاب آسمانی قرآن در تحولات و پیشرفت‌های دنیای معاصر اشاره کرد و افزود: قرآن دریای عمیق و بی‌پایانی است که همه می‌توانند از آن دُرهای ارزشمند و گوهری ناب دست یابند.
این مسئول با بیان اینکه جامعه اسلامی بر مبنای اصول متعالی قرآن کریم رو به سمت سعادت واقعی حرکت می‌کند، بیان داشت: قرآن شفا و معجزه حل بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی حوزه سلامت و تندرستی است که باید بیش از گذشته این کتاب در زندگی ما ورود پیدا کرده و از آن کمک بگیریم.
وی با یادآوری اینکه دو طرح قرآنی با همت و تلاش جهاد دانشگاهی تا پایان امسال عملیاتی و اجرایی می‌شود، گفت: در این دو طرح جهاد دانشگاهی مجری سومین فراخوان دیدگاه‌های مدیریتی سوره‌های قرآن کریم و در جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران نیز مشارکت‌کننده است.
محمدی با بیان اینکه دومین جشنواره مطالعات قرآنی سال گذشته به عنوان یک تجربه موفق با عظمت و شکوه خاص در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته این جشنواره در سراسر دانشگاه‌های کشور و دانشگاه‌های استان نیز برگزار شد که در این راستا بیش از 2 هزار جلد کتاب تهیه و بین دانشجویان توزیع کردیم.
وی ادامه داد: بیش از 900 نفر در بخش کتبی و حضوری این جشنواره شرکت کرده بودند که در آیین اختتامیه از 40 نفر برگزیده استانی تجلیل و چهار نفر برگزیده نیز راهی مرحله کشوری شدند.
این مسئول اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در برگزاری این جشنواره به عنوان دستگاه مشارکت‌کننده وظیفه دبیری جشنواره را بر عهده دارد به طوری که دستگاه‌هایی همچون معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها، صدا و سیما ، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها نیز در این جشنواره شرکت می‌کنند.
وی اهداف برگزاری این جشنواره را آشنایی عموم جامعه با آثار و دیدگاه‌های قرآنی، اعتلای فرهنگی کتابخوانی در بین دانشجویان،‌ارتقای سطح عمومی قرآنی در بین عموم جامعه و آگاهی مردم با تبلیغات ضد دینی اعلام کرد.
سرپرست فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل بیان داشت: امسال جشنواره با محوریت کتاب در جستجوی عرفان اسلامی تالیف آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی برگزار می‌شود که مخاطبان ما می‌توانند در حوزه‌های مختلف به ویژه مسابقه حضوری و کتبی شرکت کنند.
وی  تصریح کرد: مسابقه حضوری ویژه دانشجویان و شاغلان در دانشگاه‌ها و مسابقه اینترنتی، پیامکی و مکاتبه‌ای نیز به صورت عمومی و مقاله‌نویسی و خلاصه‌نویسی نیز ویژه دانشجویان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول