اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون فرهنگی تربیتی مدرسه حجتیه:

هفدهمین المپیاد شفاهی قرآن برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تربیتی مدرسه علمیه حجتیه گفت: هفدهمین دوره المیپاد شفاهی قرآن جامعة المصطفی‌ العالمیة به مدت هفت روز در مدرسه حجتیه قم برگزار می‌شود.

هفدهمین المپیاد شفاهی قرآن برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد حجتیان در نشست خبری المپیاد قرآنی جامعة ‌المصطفی‌ العالمیة که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مدرسه حجتیه برگزار شد اظهار کرد: هفدهمین دوره المپیاد شفاهی قرآن کریم جامعة المصطفی‌ العالمیة به مدت هفت روز از 17 آبان ‌ماه در مدرسه حجتیه قم برگزار خواهد شد.
وی افزود: در سال جاری در بخش شفاهی، 374 نفر از طلاب جامعة المصطفی شرکت‌ کرده‌اند که در پنج گروه به مسابقه با یکدیگر می‌پردازند.
معاون فرهنگی و تربیتی مدرسه علمیه حجتیه گفت: 160 نفر در گروه افغانستان و ایران، 115 نفر در گروه شبه‌قاره، 37 نفر از آسیای میانه، قفقاز، اروپا و امریکا، 25 نفر در گروه آسیای غربی و شرقی و اقیانوسیه و 23 نفر از افریقا در این مسابقات حضور دارند.
وی محل برگزاری امتحانات را مسجد مجتمع آموزش عالی فقه (مدرسه حجتیه) اعلام کرد و افزود: محورهای این المپیاد شامل قرائت، ترتیل، حفظ 15 و 30 جزء، اذان، حفظ نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، دعا و مناجات است.
حجتیان با مقایسه تعداد شرکت‌کنندگان این مسابقات در سال جاری با سال گذشته ابراز کرد: در سال قبل 347 نفر در این مسابقات شرکت کرده‌ بودند اما در سال جاری این تعداد به 460 نفر رسیده که نشان‌ دهنده رشد طلاب در زمینه مباحث قرآنی است.
وی با بیان اینکه آمار شرکت‌کنندگان بخش شفاهی این مسابقات کاهش یافته است گفت: این مطلب بیانگر این مسئله است که طلاب شرکت‌کننده بیشتر به جنبه‌های مفهومی و تفسیری قرآن علاقمند هستند.
معاون فرهنگی و تربیتی مدرسه علمیه حجتیه تعداد برگزیدگان مدرسه حجتیه در المپیاد قرآنی سال گذشته را 29 نفر اعلام کرد و افزود: از این میان 25  نفر جزو طلاب و 4 نفر از اساتید مرکز بودند که امیدواریم در سال جاری این تعداد افزایش یابد.
وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از 117 نفر از شرکت‌کنندگان مدرسه حجتیه در المپیاد قرآنی جامعةالمصطفی، نمرات بالاتر از 180 کسب کرده‌ بودند.
حجتیان نخستین گروه شرکت‌کننده در مسابقات شفاهی امسال را طلاب آسیای میانه، قفقاز، اروپا و امریکا دانست و گفت: مسابقات از امروز به مدت هفت روز کاری در مسجد مدرسه حجتیه برگزار می‌شود و هیئت‌ داوران متشکل از پنج قاری ممتاز و بین‌المللی کشورمان کار داوری را بر عهده خواهند گرفت.
وی به برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: در شب عید غدیرخم، مراسم شبی با قرآن با حضور تمام شرکت‌کنندگان و سایر افراد حاضر در مدرسه حجتیه برگزار خواهد شد که شامل برنامه‌های مختلفی چون قرائت قاریان ممتاز، تواشیح، سخنرانی و مسابقه است.
معاون فرهنگی و تربیتی مدرسه علمیه حجتیه از برگزاری مسابقه حضوری در طول برگزاری المپیاد خبر داد و اظهار کرد: هر روز با طرح سئوالات قرآنی و حدیثی، به 20 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود ضمن اینکه در شب عید غدیرخم نیز مسابقه‌ای برگزار شده و به 10 نفر از شرکت‌کنندگان هدایایی تعلق می‌گیرد.
وی گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است مسابقات مربوط به خانواده طلاب نیز در دو جمعه آینده توسط مرکز امور طلاب و خانواده مرکز در مسجد مدرسه حجتیه برگزار شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول