اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات اصفهان:

اندیشه‌ها و دل‌ها در جنگ نرم تسخیر می‌شوند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: حضور در شبکه‌های اجتماعی و مقابله به مثل با آنان یکی از مهم‌ترین راهبردهای جنگ نرم سایبری است.

اندیشه‌ها و دل‌ها در جنگ نرم تسخیر می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین کشایی صبح امروز در جلسه توجیهی تهدیدات اینترنتی مدیران مدارس شهرستان کاشان در کانون فرهنگی الزهرا(س) کاشان اظهار داشت: امروز برای پیروزی در جنگ نرم سایبری نمی‌توانیم از فضاهایی مثل شبکه‌های اجتماعی کناره‌گیری کنیم بلکه باید با آنها مقابله به مثل کنیم.
وی همچنین به برخی از شبکه‌های اجتماعی فعال مانند فیس بوک نیز اشاره کرد و عنوان داشت: گردانندگان این شبکه که چهار جوان 28 ساله هستند اعلام کرده‌اند فیس بوک مانند کشوری 800 میلیون نفری است که ما چهار نفر فرمانروای آن هستیم.
این کارشناس رسانه، راهبردهای دیگر جنگ نرم سایبری را پاکسازی و آگاه‌سازی دانست و ابراز داشت: در جنگ سخت، کشورها اشغال می‌شوند در حالی که در جنگ نرم، اندیشه‌ها و دل‌ها تسخیر می‌شوند و ماهواره و اینترنت سربازان کم‌هزینه، سریع و مؤثر جنگ نرم هستند.
به گفته وی در ایران نیز حدود 15 میلیون نفر عضو فیس بوک هستند و اطلاعات خود را در آن به ثبت رسانیده‌اند.
کشایی در ادامه با بیان اینکه 93 درصد رایانه‌های شخصی و 80 درصد سوپر رایانه‌ها از تراشه‌های اینتل و 91 درصد از سیستم عامل‌های شرکت مایکروسافت استفاده می‌کنند، تصریح کرد: این امر گویای نفوذ شبکه‌های آمریکایی در سراسر دنیاست.
وی یادآور شد: فضای سایبر بعد از زمین، دریا، هوا و فضا پنجمین قلمرو جنگی به شمار می‌آید و تسلیحات سایبری شباهت بسیاری به عوامل بیولوژیکی دارد و به راحتی در هر مکان تولید می‌شود.
به گفته وی در تجاوز به کشورها نخستین هدف، حمله به تأسیسات و نیروگاه‌ها است که پیش از این با موشک مورد اصابت قرار می‌گرفت اما امروز از طریق فضای سایبری این حملات انجام می‌شود.
عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات استان اصفهان ویروس «استاکس‌نت» را بسیار خطرناک خواند و افزود: این ویروس به منظور حمله به تأسیسات ایران ایجاد شده بود اما با تلاش متخصصان جوان کشورمان جلوی نفوذ آن گرفته شد.
به گفته وی، این ویروس می‌تواند موجب انفجار در دیگ بخار کارخانه‌ها، تخریب خطوط لوله گاز، نقص فنی در تأسیسات هسته‌ای، آبی و انفجار در سکوهای حفاری نفت شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، جلسه توجیهی تهدیدات اینترنتی مدیران مدارس شهرستان کاشان یکی از مصوبات کمیسیون امنیتی نظارت بر فضای سایبری فرمانداری کاشان است که در کانون فرهنگی الزهرا(س) کاشان با حضور مدیران مدارس این شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول