اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه ولایت؛

100 زوج کمیته امداد خراسان جنوبی به خانه بخت رفتند

خبرگزاری فارس: همزمان با دهه ولایت 100 زوج زیر پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی آغاز زندگی مشترک و پیوند آسمانی خود را جشن گرفتند.

100 زوج کمیته امداد خراسان جنوبی به خانه بخت رفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در این مراسم که در سالن سینما بهمن بیرجند و با حضور این 100 زوج برگزار شد خانواده را مهم‌ترین بنیاد در دین مبین اسلام معرفی کرد.
حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی زوج‌های جوان را بنیانگذاران بزرگترین کانون هستی دانست و گفت: برای تشکیل و ورود این کانون مهم باید زوج‌های جوان آموزش‌های لازم را ببینند تا در زندگی خود موفق باشند.
وی به بیان اهیمت جایگاه خانواده در تعالیم دین مبین اسلام پرداخت و تصریح کرد: در آیات و روایات از بزرگان دین ما هیچ بنیانی زیباتر و محبوب‌تر نزد خداوند از بنیان خانواده نیست و بر اساس روایات ازدواج کامل‌کننده نصف دین دختران و پسران است.
امام جمعه بیرجند نخستین گام برای تشکیل خانواده متعادل در جامعه اسلامی را داشتن هدف دانست و اظهار داشت: زوج‌ها باید برای یکدیگر و با عشق طرف مقابل وارد زندگی مشترک شوند تا زندگی و خانواده این افراد دوام داشته باشد.
رضایی بیرجندی ازخودگذشتگی را نخستین سنگ بنای زندگی متعادل عنوان کرد و گفت:‌ زوج‌های جوان باید آموزش‌های لازم برای مهارت‌های زندگی را بیاموزند.
وی افزود: ما در زندگی جوامع شاهد این هستیم که خانواده‌ها سه گونه است برخی از خانواده‌ها متزلزل، برخی متعادل و برخی متکامل است که خانواده متکامل بهترین نوع خانواده در نگاه جوامع ارزشی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: زوج‌های جوان باید در کنار مهرورزی به هم زندگی شاد و با تنوعی داشته باشند تا زوج‌ها به آرامش برسند.
رضایی بیرجندی با بیان اینکه باید خانه محل آرامش و سکینه باشد، تصریح کرد: دین تامین کننده نیاز افراد است و در دین مبین اسلام نیز به تامین نیازهای افراد توجه ویژه شده است که تشکیل خانواده در راستای تامین این نیازها است.
وی ادامه داد: خانواده متکامل خانواده‌ای است که محل رشد و تعالی افراد باشد در حالی که خانواده متزلزل خانواده‌ای است که خودمحور است.
امام جمعه بیرجند به وضعیت خانواده در کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: دنیای غرب خانه را به خوابگاه تبدیل کرده است و همه چیز بر محور کار تعریف شده است این در حالی است که در کشور ما خانه محل آرامش و عشق‌ورزی برای افراد است.
انتهای پیام/غ20                          
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول