اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همزمان با عید قربان؛

جشن ازدواج 58 زوج جاسکی برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز عرفه و همزمان با عید قربان تعداد 58 زوج جوان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جاسک، آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

جشن ازدواج 58 زوج جاسکی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندر جاسک شرقی‌ترین شهرستان هرمزگان، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان در این جشن با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی به ازدواج و فراهم‌سازی زمینه‌های تحقق آن توجه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: توجه به این امر که از سفارشات دینی و شرعی اسلام است باید برای همه آحاد جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.
مهدی مجلس‌آرا با بیان اینکه کمیته امداد در امر تامین جهیزیه و واگذاری تسهیلات کمکی در زمینه ازدواج جوانان تحت پوشش فعال است، یادآور شد: در پی فعال شدن بخش‌های مختلف مردمی و سازمانی، جوانان در سطح استان توجه مناسبی را به ازدواج نشان می‌دهند و در این راستا باید همگان تلاش‌های خود را در امر حل مشکلات و تسهیل در امر ازدواج به کار بگیرند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بافت اجتماعی سنتی شرق هرمزگان گفت: در شهرستان‌هایی همانند جاسک به دلیل وجود فرهنگ‌های خاص و صورت‌گیری ازدواج‌های فامیلی و آشنایان، آمار طلاق نیز در سطح پائین‌تری قرار دارد.
مجلس‌آرا با بیان اینکه باید به پایداری ازدواج‌ها نیز توجه شود افزود: به این عقیده‌ هستیم که فعالان امر ازدواج باید به پایداری ازدواج‌ها بیش از هر مسئله‌ای توجه کنند.
وی در ادامه از اختصاص مبلغ 10 میلیون ریال جهیزیه برای هر 58 زوج مزدوج جاسکی خبر داد و گفت: همچنین برای افراد تحت پوشش و نیازمندان جاسکی نیز دو میلیارد و 400 میلیون ریال در نظر گرفته شده که امیدوارم مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) شاخه شهرستان جاسک بتوانند این اعتبارات را جذب کنند.
وی افزود: بنا به برنامه توسعه پنج ساله شاخه کمیته امداد جاسک باید تعداد 5 هزار و 400 نفر از افراد تحت پوشش این شاخه را چتر حمایتی خارج کند.
به گفته مجلس‌آرا، تاکنون بیش از 3 هزار خانواده تحت پوشش کمیته جاسک به خودکفایی رسید‌ه‌اند.
وی خاطرنشان کرد: ما افراد تحت پوشش و نیازمند را در بحث فرهنگی و درمانی حمایت خواهیم کرد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان ادامه داد: در شش ماهه امسال هشت میلیارد و 800 میلیون تومان‎ ‎کمک‌های مردمی را داشته‌ایم که پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال به 16 میلیارد تومان نیز برسد.
وی در پایان گفت: این کمک‌ها از زکات، اکرام، ایتام و صدقات بودند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول