اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام:

خدمات کمیته امداد در تسهیل ازدواج جوانان مجاهدت است

خبرگزاری فارس: فرماندار چرام فعالیت‌های مطلوب کمیته امداد برای تسهیل در امر ازدواج جوانان را نوعی مجاهدت دانست.

خدمات کمیته امداد در تسهیل ازدواج جوانان مجاهدت است
به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، شکرالله امامی در جشن ازدواج زوج‌های جوان مددجوی کمیته امداد امام خمینی این شهرستان اظهار کرد: نظام عالم و آفرینش موجودات بر اساس زوجیت است که خداوند سبحان این موضوع را مقدر کرده است.
فرماندار چرام با اشاره به موضوع زوجیت در عالم خلقت ابراز داشت: پروردگار متعال در آفرینش عالم، زوجیت را به‌عنوان یکی از آیات شریفه الهی معرفی می‌کند.
امامی، نهاد خانواده را از مقدس‌ترین نهادهای اجتماعی شکل گرفته پس از خلقت بشر دانست و به تقدس آن در دین اسلام و نظام حکومتی آن اشاره کرد.
عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان چرام اضافه کرد: اسلام به خانواده به‌عنوان نخستین مرکز تربیت و پرورش انسان مؤمن و متعهد اهمیت داده و به همین خاطر دستورات اکیدی برای تحکیم پیوند خانواده دارد.
فرماندار چرام با استناد به آیه "و من آیاته‌ی ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها" ازدواج را مایه محبت و مودت دانست و خواستار توجه زوجین جوان به مبانی دینی و اخلاقی در معاشرت‌های خانوادگی شد.
امامی با قدردانی از مسئولان استانی و شهرستانی برای برگزاری چنین نشست‌هایی بیان کرد: کمیته امداد از برکات انقلاب و حاصل تدابیر پیامبرگونه امام راحل بوده که تاکنون در سه دهه گذشته در همه عرصه‌ها از جمله تسهیل ازدواج جوانان کم بضاعت گام‌های بلندی برداشته است.
این مسئول، تسهیل در امر ازدواج جوانان به‌خصوص آن دسته جوانانی که دارای بنیه ضعیف مالی بوده را از جمله فعالیت‌های ارزنده و خداپسندانه کمیته امداد دانست و گفت: این کار بزرگ کمیته امداد بی‌شباهت به مجاهدت نیست.
امامی اهداف و آثار ازدواج از دیدگاه قرآن را حفظ انسان از بلایا، برخورداری از آرامش، حفظ نوع بشر، تربیت فرزند صالح، مودت و رحمت، بازداشتن از گناه و توسعه رزق و روزی دانست و از زوج‌های جوان خواست برای نیل به زندگی شیرین سطح توقعات خود را پایین بیاورند و قانع به روزی الهی باشند.
فرماندار چرام مهمترین مبانی ارزشی و قرآنی را در انتخاب همسر، معرفت، تقوی و مجاهدت دانست و گفت: باید در ازدواج‌ها همیشه رضای خداوند را طلبید.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول