اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

مصوبه تسهیل ازدواج جوانان مجلس هفتم هنوز اجرایی نشده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه تسهیل ازدواج جوانان مجلس هفتم هنوز اجرایی نشده است.

مصوبه تسهیل ازدواج جوانان مجلس هفتم هنوز اجرایی نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عفت شریعتی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی اظهار داشت: یکی از مسائلی که اکنون فرهنگ جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است مسئله ازدواج جوانان و در پی آن مسائلی نظیر طلاق است.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا و در مجلس هفتم مصوبه‌ای در ارتباط با تسهیل ازدواج جوانان به تصویب رسید که تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است.
وی با اشاره به مشکلات ازواج جوانان گفت: حال جدا از آن که این مصوبه اجرایی نشده است امری که اکنون در ازدواج جوانان ریشه دوانده، ایجاد نگرش افزون‌طلبی است به‌گونه‌ای که این امر به افزایش طلاق در جامعه دامن زده است.
شریعتی ادامه داد: این زیاده‌طلبی‌ها در ازدواج سبب شده است اکنون در سطح جامعه مهریه‌های بالا و به تبع آن جهیزیه‌های کلان و تجملاتی به عنوان یک رسم و یا فرهنگ تبدیل شود.

باغ‌سرا‌ها و هزینه‌های کمرشکن ازدواج جوانان
شریعتی در ادامه با اشاره به برخی از این آداب و رسوم شکل گرفته در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: براین اساس در حال حاضر مراسم ازدواج جوانان در باغ‌سراها و ویلاها برگزار می‌شود.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: برگزاری این گونه مراسم ازدواج برای جوانان علاوه براین که هزینه‌های بسیاری را برای آنان در ابتدای زندگی تحمیل می‌کند بستر را برای مشکلاتی در زمان برگزاری مراسم نیز ایجاد می‌کند.
وی شورای فرهنگ عمومی استان را محل مناسبی به منظور اتخاذ تصمیم‌ها و راهکارهای مناسب در این حوزه دانست و گفت: آنچه که در این میان مسلم است آسیب‌های ناشی از طلاق و از هم‌ پاشیدگی خانواده‌ها است که براین اساس می‌توان گفت که آسیب‌های طلاق برای هیچ کسی پوشیده و نامفهوم نیست.
نماینده مردم مشهد  در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر یکی از علل که در از هم پاشیدگی‌های خانواده‌های شکل گرفته نقش بسزایی دارد مهریه بالا است
شریعتی اظهار داشت: این امر اکنون سبب شده، شاهد حضور افرادی به دلیل مشکل نداشتن توانایی مالی برای پرداخت مهریه در زندان‌های کشور باشیم.

10میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح خانواده پایدار
در ادامه جلسه استاندار خراسان رضوی با تایید صحبت‌های نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح خانواده پایدار اشاره کرد.
محمود صلاحی اظهار داشت: طرح خانواده پایدار با اعتباری در حدود 10میلیارد 500 میلیون تومان در استان اجرایی شده است که در این راستا تا کنون 4 میلیارد تومان برای اجرای این طرح در استان اختصاص داده شده است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین‌بار در کشور و در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود گفت: در اجرای این طرح در استان مقرر شده است که 32 نهاد مرتبط با امر ازدواج جوانان برای اجرایی شدن این طرح همکاری‌های لازم را انجام دهند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر طرح خانواده پایدار از هفته گذشته و در دانشگاه فردوسی مشهد کلید خورده است که با اجرایی شدن این طرح آموزش‌های لازم در ارتباط با ازدواج جوانان و آسان کردن شرایط برای تحقق این امر به صورت آگاهانه به جوانان آموزش داده می‌شود.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: طرح خانوده پایدار از سال قبل در معاونت سیاسی و امنیتی وچند نهاد دیگر مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت و به منظور تدوین این طرح به 51 موضوع در حوزه ازدواج جوانان اشاره شده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول