اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل کم رنگ شدن عناصر قصه‌پردازی و فانتزی؛

سینمای کودک شاهد ریزش مخاطب است

خبرگزاری فارس: عناصر قصه‎پردازی و فانتزی در سینمای کودک کم رنگ شدند و این امر موجب ریزش مخاطب می‎شود.

سینمای کودک شاهد ریزش مخاطب است
محمد رهنما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در راستای لازمه‌های یک سینمای مناسب کودک اظهار داشت: برخی مشکل اصلی سینمای کودک را فیلمنامه می‎دانند.
وی افزود: عده‌ای از سینماگران و منتقدان عقیده دارند، رمز موفقیت سینمای کودک در دهه ۷۰ قصه‎پردازی و داستان‎های جذاب آن بود، زیرا کودکان ایرانی به دلیل فرهنگ سنتی که دارند و در کودکی قصه‌های بسیاری شنیده‎اند، به همین دلیل گرایش زیادی به داستان‌پردازی دارند.
این پژوهشگر عرصه سینما با بیان این مطلب که بهترین پیام‎ها و آموزه‎های تربیتی اگر در قالب ساختاری داستانی و قصه‎گو قرار نگیرد و به تصویر کشیده نشود، نمی‎تواند موفق باشد، بیان داشت: مفاهیم و محتویات قصه‎پردازی در سینمای کودک آنقدر مهم است که برخی وجود راوی و قصه‎گو را به عنوان جانشین نمادین مادربزرگ‎ها در سینمای کودک، ضروری می‎دانند.
وی ادامه داد: فیلمنامه کودکانه به دلیل نوع مخاطبان آن و با توجه به شرایط سنی و روانشناختی آنها از پیچیدگی‎های بیشتری برخوردار است.  
رهنما با اشاره به اینکه گروه‎های مختلفی نسبت به آسیب‎شناسی سینمای کودک نظرات مختلفی داده‌اند، بیان داشت: خلق شخصیت‎ها و کاراکترهای اثرگذار کودکانه می‎تواند در جلب کودکان موثر باشد و قهرمان‎های کودکان هستند که می‎توانند، در جذب یا دفع مخاطب تاثیرگذار باشند.
وی افزود: به عقیده این عده، ذهن کودک همواره به دنبال اسطوره و قهرمان‎های رویایی است که با خیال‎پردازی‎های کودکانه آنها سنخیت داشته باشد.
این پژوهشگر عرصه سینما، عنصر خیال‎پردازی و فانتزی‎های کودکان، را در تولید آثار کودک پسند موثر دانست و اظهار داشت: کمرنگ شدن عنصر فانتزی در آثار اخیر سینمای کودک، موجب کاهش مخاطبان سینمای کودک شده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول