اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک نویسنده و کارگردان اصفهانی:

جشنواره فیلم کودک به فروغ اولیه خود بازگردد

خبرگزاری فارس: یک نویسنده و کارگردان اصفهانی گفت: همان‌قدر که به سینمای ملی اهمیت می‎دهیم باید به سینمای کودک بها داده شود تا سینمای کودک و جشنواره فیلم کودک و نوجوان به فروغ اولیه خود باز گردد.

جشنواره فیلم کودک به فروغ اولیه خود بازگردد
شاهین افشین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان یکی از شاخه‎های مهم فیلم‌سازی در تاریخ سینمای ایران را سینمای کودک دانست و اظهار داشت: اواسط دهه ۴۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را با هنرنمایی‌های فیلمسازانی چون بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، شاپور قریب، امیر نادری، مسعود کیمیایی، نورالدین زرین کلک می‎توان آغازگر سینمای کودک دانست.
وی افزود: کار فیلمسازی در این عرصه، رنگی جدی به خود گرفت، در آغاز، عمده کارهای تولیدی در قالب آثاری کوتاه با مضامین تربیتی آموزشی، ساخته و پرداخته می‎شد.
یک نویسنده و کارگردان با بیان اینکه در دهه ۵۰ تلویزیون هم سهمی برای ساخت فیلم کودک و نوجوان یافت، تصریح کرد: در نخستین سال‎های بعد از انقلاب در زمینه تولید فیلم‎هایی مناسب کودکان و نوجوانان در عرصه تولید فیلم برای استفاده اولیا و مربیان، تلاش‎های جدی صورت گرفت.
وی ادامه داد: در آن زمان گروه نمایشی خاص برای پخش و نمایش همگانی آثار مربوط به سینمای کودکان و نوجوانان تشکیل شد، اما هر چه پیش می‎رفت، این شاخه از سینما کم فروغ  ظاهر می‎شد تا به حال نیز بی‎توجهی و یا کم‎توجهی به سینمای کودک و نوجوان بیشتر شده است.
افشین با بیان اینکه باید جشنواره فیلم کودک و نوجوان و همچنین سینمای کودک و نوجوان به فروغ اولیه خود باز گردد، گفت: هم زمان با این که به راه‎های تقویت «سینمای ملی» خودمان می‎اندیشیم، و فیلمسازان تمامی تلاش خود را برای توسعه و پیشرفت این عرصه به کار گرفته‎اند، حمایت از «سینمای کودکان و نوجوانان» را نیز نباید فراموش کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول