اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

زنجان پیشرو در ارائه الگوی فرهنگ عاشورایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: استان زنجان در پرداختن به فرهنگ عاشورا به الگوی شیعیان جهان تبدیل شده است.

زنجان پیشرو در ارائه الگوی فرهنگ عاشورایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در نشست مطبوعاتی چهارمین نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی اظهار داشت: نظام توحیدی بر محوریت کار فرهنگی و تربیت فرهنگی در جامعه تاکید دارد.
وی با اشاره به اینکه رسالت پیامبران در راستای تربیت فرهنگی نیز بوده است، خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز تربیت و امور فرهنگی در اولویت امور قرار دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در تحقق هر حرکتی ابتدا بستر و زمینه لازم آن باید فراهم شود، تصریح کرد: سعادت و خوشبختی انسان در گرو اعتقادات فرد و تلاش‌های فرهنگی وی دارد.
وی با اشاره به اینکه کشور اسلامی ایران به عنوان الگو در جهان مطرح است، اضافه کرد: الگو بودن کشور ایران در بین جهانیان اعتقاد آن به ارزش‌های نفیس اسلامی و اعتقادات دینی است.
حجت‌الاسلام دشتکی با تاکید بر اینکه ملت ایران در حفظ ارزش‌های دینی شهدای زیادی را تقدیم این راه کرده است، افزود:‌ تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر حاکمیت ارزش‌ها از رهگذر امور فرهنگی بوده است.
وی با بیان اینکه استان زنجان نیز بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی با انسجام خاصی حرکت‌های فرهنگی زیادی را انجام می‌دهد، ادامه داد: انجام این فعالیت‌ها زنجان را به عنوان الگو در کشور و جهان مطرح کرده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار داشت: استان زنجان امروز کانون توجه مسئولان کشور در زمینه فعالیت‌های فرهنگی است.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان یک استان مطرح و پیشرو در الگوی فرهنگی محسوب می‌شود، تصریح کرد:‌ ایثار و شهادت، فرهنگ عاشورایی به ویژه عزاداری مردم استان زنجان موجب شده است که استان زنجان کانون توجه ملی و جهانی شود.
حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های زیادی توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته است،‌ اضافه کرد: بر اساس نظرات کارشناسان ملی زنجان قابلیت ملی شدن در امور فرهنگی به عنوان مرجع را دارد.
وی با تاکید بر اینکه این امر موجب مطرح شدن استان زنجان و مردم ولایت‌مدار آن در حوزه‌های فرهنگی شده است، خاطرنشان کرد:‌ زنجان نقش الگوسازی در حوزه فرهنگی به ویژه مسائل عاشورا و عزاداری آن را دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه کانون توجه بودن موجب سنگینی وظایف و بیشتر شدن مسئولیت‌ها می‌شود، ادامه داد:‌ استان زنجان با عنوان پایتخت شور و شعور حسینی باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح در راستای رضایت مخاطبین ملی و جهانی نیز عمل کند.
وی با تاکید بر اینکه صرف مباحث سطحی کافی نیست، افزود: باید با برنامه‌های صحیح مردم و افکار آنها را اقناع کرد.
حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه در زمینه محرم و عاشورا برنامه‌ریزی‌های زیادی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: انسجام بخشی به هیئت‌های مذهبی، شورای هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان، حوزه‌های تبلیغ با موضوعات عاشورایی و دبیرخانه فرهنگ عاشورایی از جمله برنامه‌های این سازمان محسوب می‌شود.
وی افزود: از اقدامات مهم سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تحقق ترویج فرهنگ عاشورایی برگزاری نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی در استان زنجان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری از استان‌ها و تعدادی از کشورهای شیعه به منظور حضور در نمایشگاه دعوت می‌شود، اظهار داشت: حضور سایر شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه موجب معرفی عزاداری الگویی استان زنجان به سایر کشورهای شیعه و نقاط مختلف کشور می‌شود.
وی با اشاره به اینکه میهمانان نمایشگاه پیام‌آور عاشورایی بودن استان زنجان به سایر مناطق محسوب می‌شود، یادآور شد: سنت‌ها و فرهنگ‌های این میهمانان نیز به استان زنجان منتقل می‌شود.
حجت‌الاسلام دشتکی الگو و مرجعیت پیدا کردن استان زنجان در برنامه‌های ویژه محرم از جمله عزاداری استان به صورت منسجم و هدفمند در کشور و سایر کشورها را از اهداف مهم برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی برشمرد و گفت: معرفی و ترویج ارزش‌های اسلامی و اهداف عاشورایی با استفاده از تکنولوژی و فناوری روز نیز از اهداف اداره کل تبلیغات استان زنجان محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی از ابزار هنر در راستای تبیین اهداف عاشورایی استفاده می‌شود، افزود: همچنین در این نمایشگاه کاربرد ابزار و تکنیک‌های هنری در استان زنجان بومی‌سازی می‌شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه هنرمندان بومی استان زنجان در نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی معرفی می‌شوند، اضافه کرد: ارتقای آگاهی و بصیرت دینی در موقعیت کنونی یکی دیگر از ضرورت‌هایی است که جوانان و مردم زنجان به عنوان مبلغین فرهنگ عاشورایی در زمینه آن به ایفای نقش می‌پردازند.
وی به جلوگیری از بعضی از انحرافات و فعالیت‌های فرقه‌ها و گروه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: شناسایی و جلوگیری از به هدف رسیدن این گروه‌های انحرافی نیز یکی از اهداف والای برگزاری نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی در استان زنجان است.
حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی در استان زنجان موجب آشنایی آنها با فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج چگونگی و چرایی شهادت اهل بیت در بین مردم می‌شود، ادامه داد: درصدد هستیم این فرهنگ را به سایر نقاط انتقال دهیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول