اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آذرماه جاری برگزار می‌شود؛

نخستین همایش شعر عاشورایی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری نخستین همایش شعر عاشورایی در آذر ماه جاری در خراسان جنوبی خبر داد.

نخستین همایش شعر عاشورایی در خراسان جنوبی
مجید بهدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: این همایش ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در سطح استان برگزار می‌شود.اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به منظور تشویق و ترغیب شاعران و ارتقای فرهنگ عاشورایی اقدام به برگزاری همایش شعر عاشورایی کرده است.
کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی زمینه‌سازی برای شناسایی و جذب استعدادهای نهفته در عرصه ادبیات دینی، نشر و ترویج پیام عاشورا از طریق ابزار شعر را از اهداف این همایش برشمرد.
بهدانی شناسایی استعداد نهفته در میان دانش‌آموزان و فرهنگیان و برگزاری همایش و تجلیل از شاعران و صاحبان قلم در حوزه عاشورا را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد.
وی ادامه داد: این همایش در دو بخش دانش آموزان مقطع (راهنمایی و متوسطه) و فرهنگیان شاغل و بازنشسته برگزار می‌شود.
کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به شرایط این همایش گفت: تکمیل فرم شرکت در جشنواره و ارسال آن به همراه اشعار الزامی و از هر شرکت کننده حداکثر سه اثر در این همایش پذیرفته می‌شود.
بهدانی با بیان اینکه محدودیتی در انتخاب قالب اشعار وجود ندارد، تصریح کرد: از ارسال آثار به چاپ رسیده و تکراری خودداری شود.
وی ادامه داد: ارسال کننده اثر مالک آن تلقی شده و هیچ مسؤلیتی از حیث مالکیت بر عهده دبیرخانه جشنواره نخواهد بود.
 کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه آثار باید به شکل تایپ شده در قالب WORD  با فونت LOTOUS و قلم 14 به همراه CD و فرم شرکت در فراخوان ارسال شود، یادآور شد: ذکر نام و نام خانوادگی، شماره پرسنلی، شماره تماس، نشانی کامل پستی بر روی CD الزامی است.
بهدانی با اشاره به اینکه آغاز ثبت‌نام و ارسال اشعار از اول مهرماه 90 آغاز شده است، گفت: آخرین مهلت ارسال اشعار به کارشناسی فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تا 10 آذرماه 90 است.
وی اذعان داشت: اختتامیه همایش شعر عاشورایی در هفته آخر آذرماه 90 مصادف با ایام محرم‌الحرام برگزار می‌شود.
کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دفتر کارشناس فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مراجعه و یا با تلفن 4424125-0561 تماس حاصل فرمایند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول