اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد:

بازدید 200 هزار نفر از نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در سال گذشته 200 هزار نفر از سومین نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در زنجان بازدید کردند.

بازدید 200 هزار نفر از نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یوسف امام‌لو بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشست مطبوعاتی چهارمین نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی با اشاره به اقدامات خوب استان به ویژه اداره کل تبلیغات اسلامی استان در زمینه فرهنگ عاشورا اظهار داشت: به دلیل فعالیت‌های خوب استان دبیرخانه فرهنگ عاشورایی به صورت منحصر به فرد در استان زنجان تاسیس شده است.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در سطح کشور به صورت منحصر به فرد در زنجان دایر می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: در سال جاری حجم نمایشگاه از نظر تعداد شرکت کنندگان وسیع‌تر می‌شود.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی فضای تعمق و تفکر در قیام امام حسین (ع) را فراهم می‌کند، اضافه کرد:‌ آشنا ساختن عموم مردم با حجم گسترده‌ای از فعالیت‌های عاشورایی در استان زنجان و نشان دادن اقتدار فرهنگ عاشورایی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی با اشاره به اینکه بعضی از کشورها نیز برنامه‌های خود را در این نمایشگاه ارائه می‌دهند، ادامه داد: نگاه ویژه به مسائل روز جهان اسلام در زمینه بیداری اسلامی و الگوی همه نهضت‌ها و آزادمردان قیام امام حسین (ع) از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی محسوب می‌شود.
دبیر نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه به محتوای قیام امام حسین (ع) می‌پردازد، افزود:‌ ایجاد حساسیت در بین مردم و جوانان به ویژه در زمینه برنامه‌های دشمن، ارائه الگوهای ترویج و بسط فرهنگ عاشورایی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی با اشاره به اینکه گروه‌هایی خاص مورد هدف نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی به عنوان مخاطب است، خاطرنشان کرد: برای همین منظور و در راستای جذب گروه‌های هدف برنامه‌های خاصی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.
اماملو با تاکید بر اینکه قیام امام حسین (ع) سرمنشأ حرکت‌های امروز در زمینه بیداری اسلامی محسوب می‌شود، اظهار داشت: باید به محتوای این قیام در سطح وسیعی پرداخته شود.
وی با بیان اینکه تولیدات نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی برای سنین مختلف در نظر گرفته شده است، تصریح کرد:‌ پوستر، مباحث حجمی و نقاشی گرافیک در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مسابقات مختلف به صورت روزانه در نمایشگاه برگزار می‌شود، ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه محصولات فرهنگی و هنری به صورت مکتوب ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه ایجاد فضای ویژه به منظور برنامه‌های کارگاهی نوجوانان و کودکان در نمایشگاه فرهنگ عاشورایی یکی از کارهای ابتکاری این نمایشگاه محسوب می‌شود، اضافه کرد: ایستگاه نقاشی، عکاسی کودکان، روایت‌های عاشورایی توسط کودکان، نمایش عروسکی، سرود و برنامه‌های زنده از دیگر برنامه‌هایی است که برای کودکان و نوجوانان در نمایشگاه اجرا می‌شود.
دبیر نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی با تاکید بر اینکه محصولاتی به صورت کتاب در این نمایشگاه به کودکان اهدا می‌شود، خاطرنشان کرد: در زمینه زنان عاشورایی، خانواده عاشورایی و عفاف و حجاب نیز در نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی برنامه‌های خاصی اجرا می‌شود.
وی به اجرای نمایش روزانه در فضای نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بخش نمایشی نمایشگاه از استقبال زیادی برخوردار بود.
امام‌لو با اشاره به اینکه ظرفیت تماشاگران نمایش 2 هزار نفر بود، افزود: تماشاگران بیش از دو برابر ظرفیت از این نمایش دیدن می‌کردند.
وی با تاکید بر اینکه در سال جاری فضای جدیدی را به منظور اجرای نمایش در نظر گرفته شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به اقدامات صورت گرفته حجم انبوهی از مردم و در سنین مختلف از نمایش‌ها استقبال کنند.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته 200 هزار نفر از نمایشگاه فرهنگ عاشورایی بازدید کردند، تصریح کرد:‌ این نمایشگاه در سال جاری از هفتم تا 12 آذر در محل نمایشگاه کاسپین برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بازدید از نمایشگاه در دو شیفت صبح‌ها از ساعت 9 تا 12:30 و عصرها از 15:30 تا 19 انجام می‌شود، ادامه داد: شیفت صبح ویژه دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.
دبیر نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی با تاکید بر اینکه برای دانش‌آموزان گفتمان‌هایی با مباحث دینی و تربیتی تشکیل می‌شود،‌ یادآور شد: حضور مبلغانی از استان زنجان و قم در نمایشگاه به منظور ارائه مشاوره رایگان از جمله برنامه‌های نمایشگاه فرهنگ عاشورایی است.
وی با اشاره به اینکه از همه استان‌ها به منظور حضور در نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی دعوت به عمل آمده است، اظهار داشت: فقط استان‌هایی که برنامه‌های آنها با محتوای نمایشگاه همسو باشد در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
امام‌لو با تاکید بر اینکه در سال جاری به موضوع بیداری اسلامی توجه زیادی در نمایشگاه شده است، اضافه کرد:‌ امسال فعالیت اداره کل تبلیغات و نمایشگاه فرهنگ عاشورایی از نظر ملی، استانی و مردمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: ارجاع دادن مردم به عرفان، حماسه و فلسفه عاشورا از اهداف مهم برگزاری نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورا محسوب می‌شود.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه پیشرفت استان زنجان از نظر فرهنگ عاشورایی به حدی رسیده است که میزبان کشورهای مختلف در نمایشگاه عاشورایی است، خاطرنشان کرد: یک فضای پژوهشی نیز در نمایشگاه ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول