اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

زیربنای فعالیت‌های فرهنگی توجه به فرهنگ عاشورایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: زیربنای همه حرکت‌ها و توسعه و پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی با نگاه افتخار آمیز به فرهنگ عاشورایی است.

زیربنای فعالیت‌های فرهنگی توجه به فرهنگ عاشورایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی ظهر امروز در جلسه راهبرد فرهنگی استان زنجان، اظهار داشت: ستاد راهبرد فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تشکیل شده و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی استان در قالب این ستاد اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه استان زنجان از نظر حجم اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح مطلوبی در کشور قرار دارد، افزود: کیفیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی استان در کشور نیز چشمگیر است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: حرکت‌های نوآورانه و جدید استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی موجب شده است تا در کانون توجه برنامه‌های فرهنگی کشور قرار گرفته و الگوی مناسبی برای استان‌های دیگر باشد.
وی زیربنای همه حرکت‌ها و توسعه و پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی را با نگاه افتخار آمیز به فرهنگ عاشورایی دانست و افزود: ستاد راهبرد فرهنگی استان برنامه‌ریزی‌های مطلوبی برای توسعه فرهنگ استان دارد.
حجت‌الاسلام دشتکی ادامه داد: استان زنجان‌ در اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای ساماندهی تبلیغات محیطی در مرکز استان و شهرستان‌ها از نگاه رسانه‌ای و بصری استفاده می‌کند.
وی افزود: تسری الگو برداری نحوه عزاداری استان به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر با برنامه‌ریزی منسجمی شکل گرفته است که در حال حاضر مصادیق آن در کشور مشاهده می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: ایجاد ظرفیت‌های لازم در پایتخت شور و شعور حسینی، توجه به احداث کتابخانه و آموزشگاه تخصصی، تاسیس و راه‌اندازی دبیرخانه فرهنگ عاشورایی در مجموعه فرهنگی استان شکل گرفته و در این راستا برنامه‌ریزی می‌شود.
وی تلاش در راستای محتوا بخشی به فعالیت‌های فرهنگی استان و توجه به فلسفه نهضت عاشورا را از برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان دانست و گفت: در طول سال برنامه‌های مختلفی در این راستا برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام دشتکی توجه به امر به معروف و نهی از منکر را از برنامه‌های جدی تبلیغات اسلامی برشمرد و افزود: مقوله امر به معروف و نهی از منکر در همه مساجد، تکایا، هئیت‌های مذهبی و کانون‌های مذهبی اجرا می‌شود.
وی اجرای برنامه‌های توجیهی در آستانه ماه محرم را از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد و گفت: اعزام مبلغان به مناطق مختلف استان در سال جاری 95 درصد پوشش را شامل می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: برگزاری همایش‌های مختلف در شهرستان‌ها و مرکز استان با حضور شخصیت‌های استانی و ملی و مسجد محوری در برنامه‌های ایام محرم و صفر، برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی از برنامه‌های اداره در سال جاری است.
وی از برگزاری بین‌المللی نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در استان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری این نمایشگاه با حضور اقشار مختلف مردم و متخصصان و صاحبنظران اندیشیده شده و این نمایشگاه به نحو مطلوبی در سال جاری برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی از 7 تا 12 آذرماه سال جاری، گفت: این نمایشگاه در سال جاری با نگاه ویژه به مسایل روز جهان و از جمله بیداری اسلامی برگزار می‌شود.
یوسف امام لو با بیان اینکه این نمایشگاه برنامه‌های مختلفی را در راستای تعمیق باورهای دینی مردم به نمایش می‌گذارد، خاطرنشان کرد: حضور جوانان و کودکان و نوجوانان در قالب غرفه‌های مختلف فضای مناسبی را به نمایشگاه امسال می‌بخشد.
وی برپایی غرفه‌های مفهومی، تولیدات محتوایی با ابزار هنر از جمله نقاشی، پوستر و گرافیک، استفاده از فضای مجازی با حضور بزرگترین هئیت مجازی جهان اسلام و سایت تبیان را از دیگر بخش‌های این نمایشگاه اعلام کرد.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان بیان داشت: 200 نفر عوامل اجرایی که 100 نفر خارج از استان هستند در این نمایشگاه حضور داشته و فعالیت‌های آن را انجام می‌دهند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول