اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در مشهد انجام می‌شود؛

ارائه مشاوره رایگان برای جلوگیری از طلاق

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور جوانان خراسان رضوی از اجرای طرح ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌‌ای و اجتماعی به متقاضیان طلاق شهر مشهد به منظور پیشگیری از این معضل اجتماعی خبر داد.

ارائه مشاوره رایگان برای جلوگیری از طلاق
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید هادی طالبیان اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر با افزایش آمار روز افزون طلاق، این مسأله به یک روند و معضل مهم اجتماعی تبدیل شده، اجرای طرح‌های مداخله‌ای برای پیشگیری از آن ضرورتی انکار ناپذیر است.
مشاور استاندار خراسان رضوی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استان برای حل این معضل، افزود: دادگستری خراسان رضوی از سه سال پیش طرح کاهش طلاق را به اجرا گذاشته که در نتیجه آن و براساس آمارها از هر 10 مورد پرونده متقاضی طلاق ارجاع شده برای مشاوره، چهار مورد آن با سازش زوجین و ادامه زندگی مشترک همراه شده، که قابل تقدیر است.
 
*حساس‌سازی و آموزش، هدف اصلی اجرای طرح مشاوره
طالبیان در ادامه هدف کلی از اجرای طرح خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و اجتماعی به متقاضیان طلاق شهر مشهد را پیشگیری از گسترش طلاق در بین این افراد عنوان کرد و افزود: حساس‌سازی و آموزش مجموعه‌ای از اطلاعات مشخص، مدون و مجزا به هشت گروه مرتبط با بحث طلاق در استان به منظور افزایش آگاهی آنان برنامه اصلی اجرایی این طرح است.
وی گفت: آموزش‌ها در حوزه حساس‌سازی و آموزش به سرپرستان مجتمع‌، معاونان ارجاع و قضات خانواده مجتمع‌های قضایی، مدیران دفاتر، پرسنل شعب، مشاوران واحد ارشاد و معاضدت قضایی، وکلا و عریضه نویسان مجتمع‌های قضایی خانواده شهر مشهد ارائه می‌شود.
دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان خراسان رضوی بازآموزی مشاوران حوزه روان‌شناسی و خدمات مشاوره‌ای در زمینه پیشگیری از طلاق و مشاوره متقاضیان مراجعه کننده به مجتمع‌های قضایی خانواده برای این امر را از دیگر قسمت‌های این طرح عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات مشاوره گروهی به خانواده‌های متقاضیان طلاق مراجعه‌کننده به مجتمع‌های قضایی خانواده و خدمات اجتماعی به این افراد نیز بخش دیگری از این طرح است.
 
*تلاش برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از طلاق
طالبیان افزود: اقدامات پیشگیرانه این طرح عبارت از تمام فعالیت‌هایی است که در راستای جلوگیری از وقوع طلاق‌های عاطفی، اجتماعی و  قانونی و نیز پیشگیری از آسیب‌ها و پیامدهای ناشی از این معضل برای خانواده‌ها صورت می‌گیرد.
وی گفت: این اقدامات در سه سطح ابتدایی شامل‌ سیاست‌ها و طرح‌هایی‌ برای‌ پیشگیری‌ از شرایط وقوع طلاق، میانی شامل توجه ویژه به خانواده‌های در معرض طلاق و تکمیلی که عبارت از تمام اقدام‌های مداخله‌ای و درمانی در زمان بعد از واقعه طلاق برای کاهش پیامدهای آسیب‌زای آن و بهبود وضعیت روحی ـ روانی افراد مطلقه و فرزندان آنها طراحی و برنامه‌ریزی شده است.
 
*شیوه اجرای طرح
طالبیان افزود: آموزش‌ها در این طرح، در قالب کارگاه هم‌اندیشی، کلاس آموزشی، جلسات مشاوره و کتاب همراه با سخنرانی، بحث گروهی و ایفای نقش است.
مدیرکل امور جوانان خراسان رضوی با اشاره به مشارکت استانداری خراسان رضوی، اداره‌کل امور جوانان، اداره‌کل دادگستری و دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در اجرای این طرح، زمان آغاز آن را نیمه آبان سال جاری اعلام کرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول