اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

وضعیت طلاق در گلستان وضعیت بحرانی نیست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: وضعیت طلاق استان گلستان وضعیت بحرانی نیست.

وضعیت طلاق در گلستان وضعیت بحرانی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در کارگروه خانواده استان با بیان اینکه در بحث طلاق گلستان در رتبه بالای کشور قرار ندارد، اظهار داشت: اگر میانگین طلاق در سطح کشور و در سطح برخی استان‎ها مقایسه ‎کنیم تقریبا در سطح کشور و برخی استان‎ها گلستان نصف است یعنی اگر مثلا از هر 100 ازدواج 11 طلاق داشته باشیم در برخی استان‎ها هشت طلاق باشد در گلستان چهار طلاق و کمتر است یعنی از میانگین کشور هم از نصف کمتر هستیم.
وی تصریح کرد: البته اعتقاد داریم که وضعیت طلاق گلستان وضعیت خوبی نیست باید تلاش کنیم آمار طلاق را کاهش و از رشد آن جلوگیری کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: آموزش مهارت‎های زندگی در دستور کار ما است تمام سعی‎مان این است که در کارگروه فرهنگی اجتماعی موضوع آموزش‎ها و مهارت‎های زندگی را قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج را دنبال کنیم.
جمشیدی با بیان اینکه وزارت کشور در حوزه معاونت اجتماعی برنامه‎های مدونی را تدوین و به استان‎های ابلاغ کرده، افزود: در حوزه ستاد صیانت، مقابله با آسیب‎های اجتماعی، ایجاد نشاط اجتماعی، کسب روزی حلال، حقوق شهروندی و عفاف و حجاب که مورد توجه رئیس جمهور است را در اولویت کاری خود قرار داده‎ایم.
وی عفاف و حجاب را یکی از مباحث مورد تاکید و توجه ویژه استان دانست و خاطرنشان کرد: برای عفاف و حجاب یک کار ایجابی در دستور کار داریم و تلاش کردیم فرهنگ عفت و فرهنگ حجاب را در سطح مراکز علمی و دانشگاهی و آموزش و پرورش تبلیغ می‎کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: در برنامه‎های تبلیغی نحوه پوشش و نحو آگاهی نسبت به احکام دینی را با ارائه الگوهای برتر را تبیین کردیم.
جمشیدی بیان داشت: در بخش احکام نیز گفتمان دینی در این مراکز و مجامع آموزشی علمی ترویج و توسعه می‎دهیم.
وی با اشاره به بازرسی از دستگاه‎های اجرایی در خصوص عفاف و حجاب اضافه کرد: در همین راستا برای تقویت عفاف و حجاب از سوی معاون اجتماعی وزیر کشور ابلاغ بازرسی و ارزیابی وضعیت عفاف و حجاب در سطح سازمان، مراکز آموزشی و جامعه برای معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان صادر کرده است.
این مسئول گفت: با توجه به اینکه در بحث حجاب بعضا از سوی جامعه مورد عتاب قرار می‎گرفتیم که باید دولتمردان خودشان در بحث حجاب و عفاف پرچمدار باشند که دیگر نباید در این بخش ما در این بخش به عنوان ارباب رجوع در ادارات کارکنان ادارات حجاب و عفاف مطلوبی نداشته باشیم.
جمشیدی عنوان کرد: از سوی این معاونت از طریق اداره کل بانوان و امور خانواده استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی موضوع ارزیابی و بازرسی میدانی با جدیت در دستور کار قرار دادیم.
وی ادامه داد: از سوی این دستگاه‎های عده‎ای که اهلیتش را داشتند حکم بازرسی صادر شد و عملیات بازرسی و ارزیابی در سطح سازمان‎ها و ادارات آغاز شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: جمع‎بندی که تاکنون از دو مرحله این بازدید و بازرسی انجام شد که در برخی جاها نیاز به تذکر و اصلاحات بود که در این بخش به مدیران آن دستگاه‎ها تذکرات داده شد.
جمشیدی با بیان اینکه تاکنون سه چهار دستگاه تذکرات لازم داده است، متذکر شد: چون بازرسی‎ها ادامه دارد و آخرین ارزیابی‎ها و نتایج را به دستگاه‎های ابلاغ می‎کنیم.
وی همچنین با اشاره به طرح رحمت، فروغ ولایت و طرح آموزش دختران روستا اشاره کرد و اذعان داشت: این طرح‎ها بر رضایت آموزش‎دیدگان اثرات خوبی بسیار خوبی در سطح جامعه داشته است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول