اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل خبر داد:

حل معضل طلاق در دستور کار شورای فرهنگ عمومی اردبیل

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: حل معضل طلاق و اعتیاد در دستور کار و اولویت اصلی شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل است.

حل معضل طلاق در دستور کار شورای فرهنگ عمومی اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی صبح امروز در نشست گرامیداشت روز فرهنگ عمومی در اردبیل اظهار داشت: عمده فعالیت شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اخلاقی و خانوادگی است که این شورا با تشکیل کارگروه علمی، مشورتی و پژوهشی تلاش می‌کند در ابعاد مختلف موضوعات را بررسی و به طور دقیق مسایل را رصد کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در کنار این مبانی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در جامعه و ارتقای فرهنگ عمومی، مباحث و موضوعات در این شورا مورد توجه قرار گرفته و بعد از بررسی و تحلیل در کار گروه‌ها، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مصوب و برای اجرا در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار می‌گیرد.
وی به فعالیت خوب کمیته‌ها و کار گروه‌های علمی و مشورتی اشاره کرد و افزود: تا کنون در این کمیته‌ها مباحثی نظیر تقویت بنیاد خانواده، بررسی راه‌های افزایش نشاط و شادابی در جامعه تقویت فرهنگ مسئولیت‌پذیری تعدیل آیین‌‌های زاید امر ازدواج و... در دستور کار قرار گرفته و جزو اولویت‌های کمیته و شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل است.
این مسئول با گرامیداشت روز شورای فرهنگ عمومی به تقسیم‌بندی مسایل مطرح شده در شورا بر اساس اطلاعات، گرایش‌ها و رفتارها در حوزه فرهنگ عمومی و تخصصی اشاره کرد و بر تداوم آن و تقویت مولفه‌های فرهنگ عمومی در جامعه نظیر حفظ ارزش‌ها باورها و اعتقادات تاکید کرد.
شرفی به سیاست‌گذاری اصلی انقلاب فرهنگی و ابلاغ دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌‌ها از سوی این شورا اشاره کرد و افزود: بررسی کارشناسی جریان‌های فرهنگی، تحلیل نقاط ضعف و قوت فرهنگی و در نظر گرفتن مسایل دینی و معرفتی در اعتلای شاخص‌های فرهنگ عمومی جزو اولویت‌های استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در کنار پرورش قرآنی و تربیت اخلاق‌محور، تعهد به کار باید در مدارس مساجد و خانه‌ها به نسل آینده آموزش داده شده و به شکل مناسب منتقل شود.
شرفی به چالش‌ها و مسایل فرهنگی تهدید آمیز در استان اشاره کرد و اظهار داشت: موضوعات مختلفی در دبیرخانه شورای فرهنگی استان اردبیل مطرح است که عمده مشکلات در این حوزه بحث طلاق، اعتیاد، حجاب و عفاف خشونت و نزاع در جامعه است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول خاطرنشان کرد: به تناسب مرکز استان در تمام شهرها با این اولویت‌ها و معضلات فرهنگی هر منطقه جلسات کار گروه‌ها و کمیته‌ها برگزار و راهکارهای اساسی به همراه پیشنهادات عملیاتی برای حل مشکلات، تدوین و برای تصویب به شورای فرهنگ عمومی ارسال می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول