اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کل دادگستری کرمان:

کم‌کاری فرهنگی عامل طلاق است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: کم‌کاری در زمینه فرهنگی عامل بیشتر طلاق‌هاست.

کم‌کاری فرهنگی عامل طلاق است
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام علی توکلی صبح امروز در جمع کارکنان دادگستری رفسنجان بر شناخت مرزها توسط دستگاه قضایی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر در کار قضا مرزها شناخته نشوند، نتیجه آن سوءظن است.
وی تصریح کرد: زمانی می‌توانیم مردم را به دادگستری خوش‌بین کنیم که اعتماد آنها را جلب و با روی گشاده، هرچند حکم صادره علیه آنها باشد، کارشان را انجام دهیم.
توکلی با اشاره به داشتن حسن خلق در کار تمام کارکنان قضا بیان کرد: تکریم ارباب رجوع، لبخند و احوالپرسی آرامشی در دل آنها ایجاد می‌کند که غم از دل آنها بیرون می‌رود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه دادگستری رفسنجان بسیار منظم شده است، بیان داشت: نظم، ظاهر، پاسخگویی به ارباب رجوع و نظافت این دادگستری قابل وصف است.
توکلی ورودی پرونده‌های ارجاعی به دادگستری را به سونامی تشبیه کرد و گفت: مجموعه دادگستری کم‌کاری و ضعف ادارات دیگر را پس می‌دهد.
وی افزود: اگر ادارات دیگر وظایف خود را به خوبی انجام دهند و پیگیر مسائل و مشکلات حیطه کاری خود شوند، ورودی پرونده به دادگستری کاهش می‌یابد.
توکلی کم‌کاری در زمینه فرهنگی را عامل بیشتر طلاق‌ها دانست و بیان داشت: انجام مشاوره در امر ازدواج و طلاق می‌تواند جلوی بیشتر طلاق‌ها و از هم پاشیده شدن زندگی جوانان را بگیرد.
وی بر دقت هرچه بیشتر در صدور حکم تاکید کرد و اذعان داشت: کسی که صادقانه خدمت کند، عزت، آبرو و برکت را نصیب خود می‌کند.
توکلی به کمک ائمه جماعات، مشاوران بهزیستی، آموزش و پرورش و شوراهای حل اختلاف در راستای کم شدن مراجعان به دادگستری اشاره و خاطرنشان کرد: هنر ما محکوم کردن نیست بلکه این است که بتوانیم ناملایمات را به ملایمت و سازش بدل کنیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول