اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای فرهنگ عمومی اردبیل:

کارهای پژوهشی اولویت شورای فرهنگ عمومی است/پدیده طلاق با بخشنامه قابل کنترل نیست

خبرگزاری فارس: عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه پدیده طلاق با بخشنامه قابل کنترل نیست، گفت: کارهای پژوهشی و زیربنایی در اولویت شورای فرهنگ عمومی اردبیل است تا آسیب‌ها شناخته شده و به درمان آنها اقدام شود.

کارهای پژوهشی اولویت شورای فرهنگ عمومی است/پدیده طلاق با بخشنامه قابل کنترل نیست
سید ناصر اسحاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: رویکرد شورای فرهنگ عمومی استان ورود به مسائل فرهنگی و منطبق با اخلاق، رفتار و شاخص‌های فرهنگ عمومی است و بدون محدودیت خاص مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.
وی بیان داشت: ما در شورای فرهنگ عمومی در کنار بها دادن به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی و دلبستگی مردم به مبانی آرمانی موضوعات مختلفی را که چالش و نگرانی محسوب می‌شود با دقت رصد می‌کنیم و معتقدیم این شورا باید به رصدگاه مسائل فرهنگی، دینی و معرفتی تبدیل شود.
این مسئول ادامه داد: دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های غیر‌دولتی می‌توانند به سرعت زمینه تحول فرهنگی را با یک سرمایه‌گذاری پشتوانه قوی فراهم کنند تا شاهد به ثمر نشستن اقدامات ماندگار و فعالیت‌هایی منطبق بر واقعیت‌ها باشیم.
عضو شورای فرهنگ عمومی اردبیل ضرورت تشکیل کمیته‌های اجرایی را به عنوان بازوان اجرایی قوی این شورا ضروری خواند و گفت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک نهاد سیاست‌گذار باید بازوی اجرایی قوی داشته باشد که در این زمینه در کنار اختصاص اعتبارات مشخص باید کمیته‌های اجرایی مختلفی نیز به وجود آید.
اسحاقی به برگزاری جلسات ماهانه این شورا اشاره کرد و افزود: در نیمه اول سال با تعیین اولویت این شورا در باب کارهای پژوهشی با قوت و قدرت وارد شد که در این بین مسائل اولی با شاخص‌های تربیتی و ارزشی خانواده‌ها بوده است.
این استاد دانشگاه به بروز برخی از آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه خانواده و امر ازدواج اشاره کرد و بیان داشت: ما با ترجمه الگوها و شاخص‌های خارجی و بیگانه نمی‌توانیم نسخه‌ای برای رفع آسیب‌ها و تهدید‌ها بپیچیم چرا که کشورمان با داشتن ویژگی‌های اجتماعی و ارزشی متفاوت از کشورهای دیگر مشکلات و معضلات مخصوص خود را دارد که باید با نگاه علمی و تدبیر درست آنها را برطرف کرد.
وی با ابراز نگرانی از افزایش سن ازدواج در بین دختران و پسران ابراز داشت: آمار طلاق نیز در کشور و استان اردبیل با توجه به رشد چند سال اخیر نگرانی‌هایی را به وجود آورده که ضرورت رصد مستمر و پالایش دقیق را در مراقبت از اخلاق و رفتار صحیح اجتماعی می‌طلبد.
عضو شورای فرهنگ عمومی اردبیل گفت: اگر ما امروز داعیه‌دار فرهنگ غنی اسلامی– دینی هستیم باید کلام الهی قرآن، محور تربیت اجتماعی و فردی ما باشد تا بتوانیم بر مشکلات و معضلات اجتماعی غلبه کنیم.
اسحاقی ضرورت حمایت از موسسات و مجموعه‌های مردم نهاد را در تسهیل امر ازدواج و کاهش طلاق یادآور شد و بیان داشت: ما معتقدیم پدیده شوم طلاق با بخشنامه قابل برطرف شدن و کنترل نیست.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول