اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خبر داد:

تصویب طرح دفاتر ازدواج و طلاق منتظر تأیید شورای نگهبان

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دفاتر ازدواج و طلاق پس از تایید شورای نگهبان و نگارش آیین‌نامه آن در سطح کشور لازم‌الاجرا می‌شود.

تصویب طرح دفاتر ازدواج و طلاق منتظر تأیید شورای نگهبان
سید مصطفی طباطبایی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بررسی طرح دفاتر ازدواج و طلاق اظهار داشت: مواد قانونی این طرح کمیسیون قضایی مجلس تصویب و نهایی شده است و این طرح باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز نهایی شود.
وی اضافه کرد: این طرح در 10 ماده تنظیم شده است و موارد در نظر گرفته شده در این طرح پس از تصویب و تایید نهایی در مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان باید انجام شود.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین تصریح کرد: این لوایح قواعدی است که به صورت معمول بین دولت ایران و دولت‌های دیگر منعقد می‌شود و مجلس نیز به صورت معمول رأی خود را نسبت به قرارداد‌های منعقد شده در این زمینه اعلام می‌کند.
وی به ارسال این لایحه‌ها به شورای نگهبان اشاره کرد و ادامه داد: تمام این قواعد پس از تایید در شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود و موضوعات موجود در این زمینه در این مجمع ساماندهی می‌شود.
طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: مصوبه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با طرح دفاتر ازدواج و طلاق و کانون سردفتران طلاق و ازدواج پس از تایید توسط شورای نگهبان به دولت ابلاغ می‌شود و اجرای این طرح در کشور به نگارش آیین‌نامه آن نیاز دارد.
وی به زمان مورد نیاز برای تدوین آیین‌نامه این طرح اشاره کرد و بیان داشت: نگارش این آیین‌نامه به صورت معمول به بیش از هفت ماه زمان نیاز دارد و در ابتدای سال آینده و با توجه به این موضوع طرح دفاتر ازدواج و طلاق به صورت رسمی در سراسر کشور اجرا می‌شود.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح از ماه‌های گذشته در کشور مطرح شده است و دولت و کار‌گروه‌های مختلف ابعاد اجرای آن را در سطح کشور مورد بررسی قرار داده‌اند که در حال حاضر مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کرده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول