اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت دیلم:

کم خونی ناشی از فقر آهن نگران کننده است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: امروزه کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از مشکلات بهداشتی است که در بین جمعیت دختران شیوع پیدا کرده و این موضوع بسیار نگران کننده است.

کم خونی ناشی از فقر آهن نگران کننده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آذین صبوری صبح امروز در جلسه توجیهی برنامه ارتقای سطح سلامت دختران دانش‌آموز دیلم اظهار داشت: برنامه ارتقای سطح سلامت دختران دانش آموز از طریق آموزش تغذیه و آهن یاری هفتگی یکی از راه‌های پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن است که از سال 87 در این شهرستان اجرا  می‌شود.
صبوری یکی از راهکارهای مداخله‌ای شهرستان برای بهبود روند اجرای طرح آهن یاری را توزیع میان وعده سالم مثل میوه حاوی ویتامین C، آش یا حبوبات آب پز در روزهای توزیع قرص آهن عنوان کرد.
این کارشناس تغذیه تهیه جدول مصرف قرص آهن به تفکیک اسامی دانش‌آموزان و اهدای جوایز به دانش‌آموزانی که بیشترین قرص آهن را در دوره چهار ماهه اجرای برنامه مصرف کرده‌اند را از دیگر راهکارهای پیشنهادی برای بهبود اجرای این طرح دانست.
وی گفت: انتخاب یک نماینده ویژه هر کلاس و تشکیل کمیته آهن یاری متشکل از نمایندگان آهن یاری کلاس‌ها و رابط بهداشتی مدرسه، برگزاری کلاس آموزشی برای اعضای کمیته آهن یاری هر مدرسه توسط کارشناس تغذیه شهرستان و برگزاری همایش آهن یاری ویژه دانش‌آموزان در بهمن ماه از دیگر برنامه‌های پیشنهادی است.
صبوری در ادامه خاطرنشان کرد: تنظیم لیست اسامی دانش‌آموزانی که به صورت داوطلبی تمایل به مصرف هفتگی قرص آهن دارند و نصب لیست مذکور در هر کلاس و همچنین مشاوره فردی- خانوادگی با آن دسته از دانش‌آموزانی که قرص آهن استفاده نمی‌کنند از جمله راهکارهای اجرایی شبکه بهداشت و درمان برای بهتر اجرا شدن این برنامه است.
صبوری گفت: تنظیم ماهیانه هشت پیام بهداشتی مرتبط با موضوع آهن یاری توسط ستاد شهرستان و توزیع آن در مدارس برای استفاده در روزهای توزیع قرص می‌تواند در حساس کردن و بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان بسیار موثر باشد.
در این نشست کارشناسان ستادی بهداشت،کارشناس بهداشت مدارس آموزش و پرورش، بهورز، کاردان‌های بهداشت خانواده و جمعی از مدیران و مربیان مدارس مجری برنامه حضور داشتند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول