اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان قزوین؛

کمبود اعتبارات مانع توسعه منابع طبیعی است

خبرگزاری فارس: مسئول طرح، برنامه و آمار ‌اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: کمبود اعتبارات در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، مانع توسعه اهداف منابع طبیعی در این استان می‌شود.

کمبود اعتبارات مانع توسعه منابع طبیعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی ‌اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، مهدی شاپورزاده بیان کرد: میزان اعتبارات استانی و ملی اختصاص یافته به این اداره کل به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
وی ادامه داد: طی سال جاری 10 میلیارد و 480 میلیون ریال اعتبار استانی و 9 میلیارد و 566 میلیون ریال اعتبار ملی به طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان اختصاص یافته است.
مسئول طرح، برنامه و آمار ‌اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اضافه کرد: این اعتبارات به اجرای طرح‌های جنگل، مرتع، بیابان، آبخیزداری و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین طرح‌های بیولوژیکی و مکانیکی اختصاص داده شده است.
شاپورزاده عنوان کرد: این اعتبارات برای اجرای پروژه‌های شاخص مانند طرح بهبود و اصلاح مراتع، جنگل کاری و توسعه جنگل، تثبیت شن و بیابان‌زدایی، حفاظت آبخیزها، پیشگیری و مهار سیلاب‌ها و کنترل هرز آب در نقاط مختلف استان هزینه می‌شود.
وی افزود: همچنین با اجرای این پروژه‌ها کنترل بیابان‌زدایی و مهار سیلاب‌ها و کنترل روان آب انجام می‌شود.
مسئول طرح و برنامه اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار کرد: با وجود خدماتی که ارائه می‌شود میزان اعتبارات استانی کاهش یافته است.
وی ادامه داد: اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری مهمترین عامل کاهش بلایای طبیعی از جمله سیل، فرسایش خاک و لغزش زمین است.
شاپورزاده یادآور شد: استان قزوین دارای ‪852 هزار و 485 هکتار مرتع، 28 هزار هکتار جنگل  و ‪29 هزار هکتار بیابان است.
همچنین معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: تاکنون بیش از 90 درصد نقشه‌ها با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و سامانه جی‌پی‌اس رقومی شده است.
حمید روزبه ادامه داد: میزان سطح نقشه‌های رقومی شده در استان قزوین یک میلیون و 300 هزار هکتار است.
وی بیان کرد: شناسایی محدوده مستثنیات اشخاص و عوارض طبیعی و غیر طبیعی موجود در نقشه‌ها و هویت‌دار شدن انفال، از اهداف مورد نظر در اجرای این پروژه است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین عنوان کرد: با اجرای این طرح تمام نقشه‌های منابع طبیعی از حالت دستی به صورت کامپیوتری درآمده و دارای مختصات جهانی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تمام نقشه‌های منابع طبیعی استان قزوین دارای کد است، نقشه‌های موجود در این اداره کل در اجرای قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع تهیه شده که هم اکنون مورد استناد قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول