اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

آتش‌سوزی و تخریب منابع طبیعی نباید به فراموشی سپرده شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: موضوع آتش‌سوزی که یکی از تهدیدات تخریب منابع طبیعی است نباید به فراموشی سپرده شود.

آتش‌سوزی و تخریب منابع طبیعی نباید به فراموشی سپرده شود
عبدالرضا دادبود شامگاه پنج‌شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه عرصه‌های بین‌المللی آتش‌سوزی در منابع طبیعی که در گرگان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با توجه به اینکه استان گلستان از وضعیت خاصی در این بخش برخوردار است که می‌توان با سازماندهی دبیرخانه دائمی و ارتباط با تحقیقات و پژوهش‌های داخلی  و خارجی به جایگاه مناسبی رسید.
معاون عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه باید مرکزی به طور دائمی موضوعات مربوط به تهدیدات منابع طبیعی را رصد کند، خاطرنشان کرد: استان گلستان با داشتن ظرفیت‌های لازم بهترین گزینه برای استقرار این دبیرخانه است که با کمک محققان و پژوهشگران می‌تواند گام‌های موثری بردارد.
وی بیان داشت: برگزاری این همایش توانسته رضایت مهمانان داخلی و خارجی را فراهم کند که امیدواریم خروجی این همایش بتواند در حوزه تحقیقات و اجرا مورد استفاده قرار گیرد.
معاون عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: آثار خوبی به این همایش ارسال و با استقبال مناسبی همراه شد و ارائه مقالات نیز از کیفیت لازم برخوردار بودند.
دادبود خاطرنشان کرد: مقرر شده در طرح جامع مدیریت و پیشگیری حریق در دستور کار سازمان‌های مرتبط به خصوص سازمان جنگل‌ها و مراتع قرار بگیرد.
وی بر مشارکت جدی مردم در حفاظت عرصه‌های منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: همواره حضور مردم در عرصه‌های مختلف نتیجه بخش بوده که انتظار می‌رود در این عرصه نیز همچون گذشته مرد فهیم ما خوب ظاهر شوند.
گفتنی است نخستین همایش بین‌المللی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با حضور مسئولان کشوری و استانی در گرگان آغاز به کار کرد.
هدف از برگزاری این همایش شناخت و ارائه نظرات دانشمندان و پژوهشگران در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، مدیریت مبارزه صحیح با آتش‌سوزی، شناخت مناسب‌ترین روش‌های احیا پس از آتش‌سوزی و شناسایی روش‌ها و امکانات نوین در پیش آگاهی، پیشگیری، کشف و اطفا حریق است.
همچنین رفتارشناسی و اکولوژی آتش‌سوزی، ساختار تشکیلاتی در مدیریت زمینی و هوایی آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی و شناسایی عوامل موثر در آتش‌سوزی از دیگر اهداف این همایش است.
این همایش از چهارم تا ششم آبان ماه در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با محورهای تغییرات اقلیم در آتش‌سوزی، مدیریت و مبارزه با آتش‌سوزی و تاثیر آتش‌سوزی بر محیط زیست برگزار می‌شود.
همچنین احیا عرصه‌ها پس از آتش‌سوزی، رفتارشناسی و اکولوژی آتش‌سوزی، کاربرد فناوری نوین در آتش‌سوزی، مسائل اقتصادی و اجتماعی در حریق و ساختار تشکیلاتی در مدیریت بحران، از دیگر محورهای این همایش بین‌المللی است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول