اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

/یادداشت/

عید قربان روز اثبات عشق به خداست

خبرگزاری فارس: عید قربان روزی است که انسان در برابر پروردگار عالم آزموده شد و با تسلیم در برابر معبود و پشت پا زدن به تمام چیزها غیر از خدا، عشق به او را اثبات کرد.

عید قربان روز اثبات عشق به خداست
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، قربان روزی است که انسان خاکی در برابر معشوق فانی بودن دنیا را می‌پذیرد و بهترین و عزیزترین چیزهای خود را برای یار فدا می‌کند.
قربان نماد روز بندگی در برابر قدرت لایزال پروردگار و کشتن نفس سرکشی است که انسان را از معبود دور می‌کند.
انسان در این روز در می‌یابد که عشق به خدا حتی از عشق پدر به فرزند نیز بالاتر است از این‌رو خود را به درگاه امر الهی تسلیم کرده و تسلیم شدن در برابر عشق به خدا را به جهانیان نمایش می‌دهد.
ایثار و از خود گذشتگی حضرت ابراهیم (ع) با قربانی کردن تنها فرزندش نشانگر این است که انسان چگونه باید مطیع و عبد خالص پروردگارش باشد.
امروز مسلمانان جهان با زنده نگه داشتن این روز بزرگ مشخص می‌کنند که عشق و ایمانشان در چه مرتبه‌ای از تعبد و تسلیم قرار دارد.
آیا آنقدر در عرفان و عشق به خدا عمیق شده‌ایم که قادر باشیم مانند ابراهیم خلیل‌الله از بهترین داشته‌های خود بگذریم.
آیا در ایمان خود به خداوند آنقدر اخلاص داریم که در برابر اوامر او از امیال دنیوی و زودگذر خود دست بشوییم.
عید قربان بزرگ‌ترین درس تعبد را به تمام مردم دنیا داده و بقیه به‌عهده ماست که تا چه میزان از این درس بزرگ عبرت گرفته باشیم.
قربانی کردن در این عید بزرگ تنها به معنای کشتن حیوانی برای ادای نذر نیست و ما نباید درس قربان را تنها در یک قربانی خلاصه کنیم بلکه پیام قربان کشتن حیوان نفسی است که هر آینه انسان را از گرایش به نیکی‌ها به سوی شر و بدی رهنمون می‌کند.
خداوند انسان را پاک آفرید و از فطرت خدایی خود در وجود انسان شمعی برافروخت که با انجام نیکی‌ها هر آینه پر فروغ‌تر می‌شود که در غیر این صورت با انجام کارهای ناپسند این شمع وجودی به خاموشی و تاریکی و هم‌انگیزی می‌گراید.
در این دنیای سراسر از تاریکی اگر فطرت روشن و وجدان بیدار انسان به کمک او نرسد قطعا انسان از مسیر اصلی هدایت و تکامل خارج می‌شود.
عقل، وحی و فطرت تنها چیزهایی هستند که قادرند انسان را در کوره راه زندگی به هدف اصلی برسانند که در غیر این صورت زندگی چیزی جز دنیاپرستی نخواهد بود.
---------------------------
معصومه پاداش ستوده
--------------------------
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول