اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

خواسته‌های نفسانی در عید قربان، قربانی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: قربانی کردن به این معناست که انسان تمام خواسته‌های مادی و هواهای نفسانی خود را در یک لحظه قربانی کرده و هر خواسته غیرالهی را کنار گذارد.

خواسته‌های نفسانی در عید قربان، قربانی می‌شود
حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: عید در فرهنگ دینی به معنای بازگشت بوده و در شریعت اسلام عید مخصوص اعیاد فطر و قربان است.
وی خاطرنشان کرد: اگر به روزهای دیگر عید اطلاق می‌شود به این دلیل است که ویژگی فطر و قربان در آن روزها تحقق پیدا کرده است.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان کرد: از آنجایی‌که عید فطر و قربان روز خوشی و مسرت در اسلام قرار داده شده بنابراین روزی ‌که خوشی و مسرت الهی در آن تحقق پیدا کند آن روز عید است.
وی با اشاره به جایگاه عید قربان گفت: عید قربان جایگاه خاصی دارد و حجاج در روز عید قربان با انجام اعمال و مناسک حج و دستیابی به مقام قرب الهی و با قربانی کردن از احرام خارج شده از ارزش و مقام معنوی بهره‌مند می‌شوند.
یوسفی‌مقدم خاطرنشان کرد: قربانی به دو دسته واجب و مستحب تقسیم شده که در قربانی واجب کسانی‌ که به حج تمتع مشرف شدند باید به ذبح گوسفند بپردازند چراکه این قربانی بر آنها واجب است.
وی ادامه داد: حاجیان در این روز با قربانی کردن همراه یاد و رضای خداوند که از شعائر الهی است از احرام خارج می‌شوند.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن بیان کرد: هر مسلمانی که به حج مشرف می‌شود مستحب است در روز عید قربان، گوسفندی را قربانی کرده و قربانی را بین فقرا تقسیم کند و این اقدام ارزشمندی محسوب می‌شود.
وی به فواید قربانی کردن اشاره کرد و افزود: عمل قربانی سبب می‌شود اعمال ارزشمند و تقرب الهی در حج را به یاد آورده و فقرا از قربانی بهره‌مند شوند.
یوسفی‌مقدم خاطرنشان کرد: قربانی کردن به این معناست که انسان تمام خواسته‌های مادی و هواهای نفسانی خود را در یک لحظه قربانی کرده و خود را در برابر خداوند قرار ‌دهد و هر خواسته غیرالهی را کنار گذارد.
وی یادآور شد: حجاج در روز عید قربان به قربانی پرداخته و خوشحال و مسرور از اعمال و مناسک حج بوده و با قربانی کردن در واقع تایید و تضمینی بر اعمال و مناسک خود کسب می‌کنند.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان کرد: خداوند در آیاتی تاکید دارد که گوشت و خونی که شما قربانی می‌کنید به ما نمی‌رسد بلکه تقوای شما آزموده شده و باید توجه داشته باشید تا مستمندان و انسان‌های قناعت پیشه از آن بهره‌مند شوند و ثروتمندان نباید از این روز غفلت کنند و قربانی را که از بهترین اعمال این روز است فراموش کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول