اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین خبر داد:

استقرار 43 اکیپ نظارت بر ذبح شرعی دام در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: 43 اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی گوشت و نظارت بر ذبح شرعی در روز عید قربان در محل اداره کل و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های استان قزوین استقرار می‌یابند.

استقرار 43 اکیپ نظارت بر ذبح شرعی دام در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان قزوین، سبحان علی علوی بیان کرد: با توجه به سنت رایج ذبح و قربانی دام توسط حجاج، به منظور ارتقاء سطح سلامت هم استانی‌های عزیز و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که از میان یک‌هزار و 709 بیماری، 832 بیماری از طریق حیوانات به انسان منتقل می‌شود و همچنین در راستای نظارت بر ذبح شرعی دام به منظور اطمینان از حلیت گوشت دام کشتار شده، اقداماتی توسط اداره کل دامپزشکی استان صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه 1512 برای سهولت تماس شهروندان با اداره کل دامپزشکی استان قزوین و شبکه‌های دامپزشکی تابعه، تهیه و نصب بنر ویژه عید سعید قربان در میادین اصلی شهر، تهیه فیلم چگونگی انتخاب دام سالم برای پخش از شبکه سیمای استان و معاینه قبل از کشتار دام‌ها در میادین عرضه دام اقداماتی است که توسط اداره کل دامپزشکی صورت می‌گیرد.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اضافه کرد: استقرار 43 اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی گوشت و نظارت بر ذبح شرعی از ساعت هفت صبح تا 13 بعد از ظهر روز عید قربان در محل اداره کل و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها، استقرار اکیپ‌های ویژه بازرسی بهداشتی و روحانیون ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام سطح استان و استقرار نیرو در محل شبکه‌ها و اداره کل دامپزشکی برای پاسخگویی تلفنی و حضوری به شهروندان و هماهنگی اعزام اکیپ‌های سیار به محل‌های مورد نظر از اقدامات این اداره کل در روز عید قربان است.
وی عنوان کرد: چاپ اطلاعیه مبنی بر استقرار اکیپ‌های ثابت و سیار در روز عید برای بازرسی از دام‌های ذبح شده و توزیع آن در سطح ادارات استان، تهیه پلاکارد و نصب بر روی خودروهای اکیپ‌های سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی، توزیع بروشور حاوی پیام‌های بهداشتی در محل برگزاری نماز جمعه مابین نمازگزاران، ارسال پیامک با موضوع پیام بهداشتی، هماهنگی با نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی قزوین برای اعزام روحانیون همراه اکیپ‌های بازرسی بهداشتی برای نظارت بر ذبح شرعی دام‌ها و ساماندهی میادین عرضه دام از دیگر اقداماتی است که اداره کل دامپزشکی استان قزوین در روز عید قربان در دستور کار خود دارد.
علوی یادآور شد: همچنین هماهنگی با شهرداری‌های شهرستان‌های استان به منظور جمع‌آوری ضایعات حاصل از کشتار در روز عید قربان در راستای پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام (زئونوزها) صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: تمام بازرسی‌های بهداشتی و نظارت‌های شرعی پیش و پس از کشتار دام که در روز عید قربان توسط کارشناسان این اداره کل و شبکه‌های دامپزشکی تابعه صورت می‌گیرد، رایگان است و هم‌استانی‌های محترم در صورت تماس تلفنی با سامانه 1512 در سطح شهر قزوین و 1512-0281 در سایر نقاط استان، می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول