اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

قربان، روز ذبح امیال شیطانی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: عید قربان روز ذبح امیال انسانی و لحظه نزدیکی بشر به فطرت الهی خویش است.

قربان، روز ذبح امیال شیطانی است
حجت‌الاسلام مسعود رجب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: عید قربان نماد دوری انسان از تعلقات دنیوی و مادی است تا جایی که خداوند با قرار دادن این روز خواسته تا بشر با دست کشیدن از آرزوهای زمینی پیوستن به خدا را در اولویت قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه عید قربان گرامیداشت بزرگ‌ترین عید مسلمانان است، خاطرنشان کرد: برگزاری جشن و خرمی در این روز از پیامبران به بشریت توصیه شده چرا که عید قربان ریشه در دوران قبل از تاریخ بشریت دارد.
این مسئول با بیان اینکه ابراهیم‌ (ع) در مقابل عبودیت خداوند سر تسلیم و تعظیم فرود آورد و تنها فرزند خویش را به قربانگاه ارادت الهی، ادامه داد: معنای باطنی عید قربان تسلیم شدن در برابر خدا و جان باختن و قربانی کردن جان خویش به پای معشوق است.
این استاد حوزه به روایت‌های متعدد ذکر شده از سوی ائمه و پیامبران در این روز اشاره کرد و ابراز داشت: عید قربان روز امتحان بزرگ بشریت است که در این روز با دست شستن از تمام داشته‌های مادی خود را در مقابل خداوند نیازمند واقعی می‌داند.
رجب‌نژاد همچنین روز قربان را از اعیاد مهم اسلامی برشمرد و افزود: این روز یادآور اخلاص و بندگی حضرت ابراهیم در برابر پروردگار خویش است تا آنجایی که آن حضرت فرمان حق را حتی به قیمت از دست دادن فرزند خویش اجابت کرد و خداوند با این آزمون بشریت را برای نزدیک شدن به قرب خویش دعوت کرد.
وی از عید اضحی به عنوان نماد تسلیم‌پذیری بشریت در مقابل خواسته و اراده خداوند یاد کرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: عید قربان در حقیقت نمایش سرسپردگی بشر در لبیک به خداوند برای اجرای فرمان الهی است.
این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود فضایل این روز را یادآور شد و افزود: شرکت در نماز عید قربان، خواندن دعاهای این روز و برپایی دعای عرفه روز قبل از عید قربان با حضور دل، مهم‌ترین فضایلی است که برای این روز تعیین شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول