اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز عید قربان صورت می گیرد؛

اعطای هدیه به ذبح کنندگان قربانی در کشتارگاه‌های خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی از اعطای هدیه به افرادی که دام قربانی خود را برای ذبح به کشتارگاه بجنورد در روز عید قربان بسپارند، خبر داد.

اعطای هدیه به ذبح کنندگان قربانی در کشتارگاه‌های خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی‌اصغر شریفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه خدمات ذبح دام در کشتارگاه‌های این استان در روز عید قربان رایگان است، اظهار داشت: همچنین با هماهنگی به عمل آمده به این دسته از افراد جوایزی  از سوی شهرداری بجنورد اهدا می‌شود.
وی اضافه کرد: دام‌های تحویل شده از سوی شهروندان پس از ذبح در داخل کاورهای مخصوص قرار گرفته و به طور رایگان به درب منازل شهروندان انتقال و تحویل خواهد شد.
به گفته مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی، سال گذشته 2 هزار دام برای ذبح از سوی شهروندان استان به کشتارگاه‌ها هدایت شدند.
شریفی این اقدامات را در راستای تشویق شهروندان به منظور جلوگیری از ذبح دام قربانی در معابر عنوان کرد و از عموم در خواست کرد تا حتی‌المقدور دام قربانی خود را داخل کشتارگاه‌ها ذبح کرده و از خدمات ذبح دام در این اماکن برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه به طور معمول یک ماه از تعداد کشتار دام این استان در روز عید قربان ذبح می‌شود، گفت: در این راستا تمام امکانات دامپزشکی اعم از نیروهای بخش دولتی و خصوصی و تجهیزات در اجرای طرح‌های این روز توسط دامپزشکی به کار گرفته می‌شود.
 
* ساماندهی 108 اکیپ نظارتی قربانی دام در خراسان شمالی

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین تعداد اکیپ‌های ساماندهی شده برای نظارت بهداشتی بر ذبح دام در این استان را 108 اکیپ عنوان کرد.
شریفی اظهار داشت: 67 اکیپ بازرسی بهداشتی به طور ثابت و 41 اکیپ نیز به صورت سیار در سراسر استان خدمات رایگان بهداشتی و شرعی به مردم ارایه می‌کنند.
وی با بیان اینکه 50 درصد از این اکیپ‌ها مربوط به بجنورد است، افزود: بیش از 40 درصد از این اکیپ‌ها در این شهرستان نیز در سطح بخش مرزی راز و جرگلان که بیشترین تعداد قربانی را در این استان خواهند داشت، مستقر می‌شوند.
شریفی اضافه کرد: به خاطر حجم بالای فعالیت دامپزشکی در دهستان جرگلان 14 پست دامپزشکی، کلینیک‌های دامپزشکی و همچنین ناظران جمع آوری شیر در این طرح مشارکت خواهند کرد.
وی اظهار داشت: تعداد اکیپ‌های پیش‌بینی شده برای اجرای طرح بهداشتی در دامپزشکی استان طی روز عید قربان به خاطر حجم بالای کار در این روز نسبت به بسیاری از استان‌ها بیشتر است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: این اکیپ‌های بهداشتی نظارتی دارای دستکش یک بار مصرف، وسایل آزمایشگاهی و ... بوده و به شهروندان خدمات دهی خواهند کرد.
وی شمار اکیپ‌های ساماندهی شده در سال گذشته از سوی دامپزشکی برای نظارت بهداشتی را 100 اکیپ عنوان کرد و گفت: 2 هزار مورد بازرسی نیز از مراکز عرضه دام، کشتار و... توسط اکیپ‌ها انجام شد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه اکیپ‌های دامپزشکی به مناسبت در پیش بودن عید قربان از فردا صبح فعالیت خود را در این استان آغاز خواهند کرد، افزود: در این اکیپ‌ها دامپزشک، بازرس بهداشتی و ... حضور دارند.
وی همچنین با اشاره به اینکه خراسان شمالی از قطب‌های مهم دام‌پروری در کشور به شمار می‌رود و در آستانه عید قربان نیز بخش قابل توجهی از دام‌های این استان برای کشتار در روز عید قربان به سایر استان‌ها انتقال می‌یابد، گفت: نظارت‌ها در قالب قرنطینه‌ها برای انتقال این دام‌ها با مشارکت عوامل انتظامی صورت می‌گیرد.
شریفی اظهار داشت: بر اساس آمار هم اکنون روزانه 20 کامیون و کامیونت برای انتقال دام به استان‌های مختلف به ویژه تهران، مازندران، گلستان، سمنان از خراسان شمالی انتقال می‌یابند.
وی از عموم شهروندان خواست تا در صورت داشتن هرگونه سوال، گزارش و ... موارد را با تلفن گویای 1512 دامپزشکی در میان بگذارند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول