اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهبهان:

عید قربان بهانه نزول رحمت الهی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهبهان گفت: عید قربان، مجراى فیض الهى و بهانه عنایت رحمانى به بندگان است.

عید قربان بهانه نزول رحمت الهی است
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا ابوعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان با تبریک به‌منابست عید سعید قربان اظهار داشت: روز دهم ماه قمری ذی‌الحجه، مصادف با عید قربان از گرامی‌ترین عیدهای مسلمانان است که به یاد ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.
وی افزود: عید قربان که از جمله تعطیلات رسمی مسلمانان است، از یک تا چهار روز جشن گرفته می‌شود و در طی آن مردم با پوشیدن بهترین پوشاک خود، پس از انجام عبادات، به دید و بازدید و جشن و سرور می‌پردازند.
امام جمعه بهبهان تصریح کرد: البته برگزار کردن مراسم قربانی در این عید بر همه واجب نیست و تنها بر زائران کعبه در مراسم حج واجب است، اما بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان در این روز، گوسفند، گاو و یا شتری را قربانی کرده و گوشت آن‌را بین همسایگان و مستمندان تقسیم می‌کنند.
وی اضافه کرد: حاجیان در این روز پس از به پایان رساندن مناسک حج، حیوانی را ذبح می‌کنند.
ابوعلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حج، یکی از عبادت‌های بسیار مهم در اسلام است، توانایی به انجام رساندن آن نیز برای هر مسلمانی بسیار شادی‌آور بوده در نتیجه، روزی که پس از انجام وظایف‏ سنگین حج، به عنوان جایزه الهی و اتمام احرام پیش می‌آید را عید می‌دانند.
به گفته وی در روایت‌های مکرری نقل شده که در روز عید قربان، قربانی کنید تا گرسنگان و بیچارگان نیز به خوراک برسند.
امام جمعه بهبهان با اشاره به اینکه سنت قربانی کردن در دین اسلام کاملاً پذیرفته شده است، گفت: اگر ابراهیم خلیل، در اجراى فرمان پروردگارش، خنجر بر حنجر اسماعیل مى‌نهد، اگر اسماعیل ذبیح، پدر را در اجراى امر خدایى، تشویق و ترغیب مى‌کند، اگر شیخ‌الانبیا در نهادن کارد بر حلقوم فرزندش، لحظه‌اى تردید و توقف نمى کند؛ همه و همه، نشانه مسلمانى آن پدر و پسر و شاهد صداقت در عقیده و عشق، و وفادارى در قلمرو بندگى است.
وی با بیان اینکه عید قربان، مجراى فدا کردن عزیزترین یعنى خدا است، اظهار داشت: عید قربان، مجراى فیض الهى و بهانه عنایت رحمانى به بندگان مومن و مسلم و مطیع است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول