اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به بهانه روز عرفه؛

ای خدای عرفه مومنان را دریاب

خبرگزاری فارس: اینجا صحرای عرفه است و مومنان دست به آسمان برداشته‌اند و دعای عرفه را زمزمه می‌کنند و صدای حسین هم‌نوایشان است؛ ای خدای عرفه مومنان را دریاب.

ای خدای عرفه مومنان را دریاب
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، خود را در صحرای عرفات مشاهده می‌کنیم جایی که پیر، جوان، زن و مرد در پیشگاهت هستند قیامتی دیگر برپا شده ولی در دنیا.
همه دست به دعا برمی‌دارند و زیرلب زمزمه می‌کنند اشک چشمانشان آینه‌ای از اجابت و مغفرت انعکاس می‌کند و اعترافی بر گناهانشان...
اینجا عرفه است کاروان حاجیان توقف می‌کند تا تاییدیه‌ای بر اعمال و مناسک خود دریافت کنند و به سوی پروردگار عالمیان پلی بزنند و قربی بیابند، دست‌هاشان به روی آسمان بلند می‌شود و دعای عرفه را با یکدیگر زمزمه می‌کنند.
صدای حسین هم‌نوایشان می‌شود...
الحمدلله الذى لیس لقضآئه دافع ولا لعطائه مانع ولا آصنعه...
حسینی که در صحرای عرفات اشک‌های زلالش و در عرصه کربلا خون خود را نثار پروردگار کرد و آینه وجودی خود را جلایی دوباره بخشید.
عرفیان ستایش حق تعالی، تجدید عهد و میثاق با خدا، خودشناسی، راز آفرینش انسان، تربیت انسان در دانشگاه الهی و نعمت‌های خداوند را در دعای عرفه مطرح کرده و به بیکرانی نعمت‌های الهی، ناتوانی بشر از به‌جا آوردن شکر الهی، ستایش خدای یگانه، خواسته‌های یک انسان متعالی، سپاس به تربیت‌های الهی و نیازهای خود شهادت می‌دهند و همگان اذعان می‌دارند: ای مربی پیامبران و فرستنده کتب آسمانی تو پناهگاه منی.
دل‌های پاک مومنان در جوشش اشک‌های پاک، وضو گرفته و از اشک‌هایشان رودهایی در صحرای عرفات جاری می‌شود و باری دیگر به سوی تو می‌شتابند تا روزنی بر استجابت دعاهای خود بیابند و اجابت حاجات خود را با ضریح باران خورده چشمانشان تضمین کنند.
ای خدای عرفه تو بینا و آگاه بر حال و هوای مومنانی و از دل شکسته آنها آگاهی، آنها را دریاب که بی‌تو پناهگاهی ندارند و از درک عرفه حسینت عاجزند.
=====================
یادداشت: ایمن‌سادات موسوی‌نژاد
=====================
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول