اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه امامت و ولایت صورت می‌گیرد؛

توزیع 15 هزار جلد خطبه غدیر در بقاع متبرکه کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: با توجه به جایگاه ویژه خطبه غدیر، 15 هزار جلد کتاب خطبه غدیر در دهه امامت و کرامت در بقاع متبرکه و امامزاده‌های کرمان توزیع می‌شود.

توزیع 15 هزار جلد خطبه غدیر در بقاع متبرکه کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های ویژه دهه امامت و ولایت اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه طی سال برنامه‌های متعددی را در حوزه دین و فرهنگ برگزار می‌کند که دهه امامت و کرامت به طور ویژه دیده شده است.
وی بیان کرد: توزیع 15 هزار جلد کتاب خطبه غدیر در این ایام نیز به منظور آشنایی بیشتر با این خطبه ارزشمند و برگزاری مسابقه صورت می‌گیرد.
قاسمی‌زاده شعار سال جاری اوقاف را موقوفه‌محوری و بقعه‌محوری عنوان کرد و افزود: این بدان معنی نیست که تاکنون به این مسئله توجه نمی‌شود، بلکه باید تمام فعالیت‌های فرهنگی به امامزاده‌ها ارجاع داده شود.
وی تصریح کرد: در شب عید غدیر مطابق سال‌های گذشته در مصلای بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان مراسم جشنی برگزار می‌شود که اداره کل اوقاف و امور خیریه سال جاری فعالیت ‌بیشتری دارد.
قاسمی‌زاده با بیان اینکه روز عید نیز در امامزاده حسین (ع) جوپار مراسم جشنی برگزار می‌شود، بیان داشت: از حجت‌الاسلام تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز به منظور سخنران این مراسم‌ها دعوت شده است.
وی خاطرنشان کرد: 5 هزار جلد کتاب از استفتائات مقام معظم رهبری برای جوانان مقطع دبیرستان در مناطق نیازمند استان کرمان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش توزیع می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان برگزاری نمایشگاه‌های امامت و ولایت در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها را از دیگر برنامه‌های ویژه این دهه عنوان کرد و گفت: نمایشگاه ویژه‌ای نیز در مصلای کرمان برپا می‌شود.
قاسمی‌زاده اظهار داشت: در این دهه همچنین برنامه‌ای ویژه معاونان پرورشی استان کرمان در ارتباط با مسائل غدیر برگزار می‌کنیم.
وی بیان داشت: به منظور پوشش مناطق مختلف استان از تعدادی روحانی از قم دعوت شده تا به تببین جایگاه امامت و ولایت و بحث مهدویت بپردازند.
قاسمی‌زاده افزود: 51 مرکز فرهنگی قرآنی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان کرمان در این ایام راه‌اندازی می‌شود تا به طور مشخص به فعالیت‌هایی از جمله پاسخگویی به سؤالات شرعی و مشاوره‌ای بپردازند.
وی بیان داشت: این مراکز مجموعه فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی را پیگیری می‌کنند که تاکنون تعدادی از مدیران آنها انتخاب و دوره آموزشی را در مشهد مقدس گذرانده‌اند.
قاسمی‌زاده عنوان کرد: 10 هزار جلد کتاب نیز برای پشتیبانی از مسائل فرهنگی جنوب استان کرمان توزیع می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول