اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد:

راه‌اندازی 130 مرکز قرآنی در بقاع متبرکه مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به مستعد بودن200 بقعه متبرکه مازندران برای قطب فرهنگی گفت: تا پایان امسال 130 مرکز قرآنی و فرهنگی را در این اماکن مقدسه راه‌اندازی می‌کنیم.

راه‌اندازی 130 مرکز قرآنی در بقاع متبرکه مازندران
حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران هفتاد مرکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه مازندران راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس سیاست‌های کلی سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی و عمل به تدابیر مقام معظم رهبری در زمینه مسائل فرهنگی و قرآنی، وجود مرکزی فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه و امامزادگان برای اداره و اجرای فعالیت‌های فرهنگی قرآنی امری ضروری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: تاسیس و راه‌اندازی این مراکز به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی قرآنی، جلب و جذب مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در برنامه‌های فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، عبادی و بصیرتی است.
سهرابی ادامه داد: این مراکز فرهنگی قرآنی بقعه کاملا در اختیار هیئت امنا است به این معنا که تشکیلاتی دیگر و مجزا از هیئت امنا نبوده و با اشراف هیئت امنا فعالیت خواهد کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران تصریح کرد: این مراکز دارای مدیر، مسئول واحد فرهنگی، مسئول واحد قرآنی، مسئول واحد تبلیغات و اطلاع‌رسانی و عضو شورای فرهنگی بر اساس تجربه و تخصص است.
سهرابی با اشاره به فعالیت‌های این شورا تصریح کرد: واحد فرهنگی فعالیت‌هایی از جمله اجرای ویژه برنامه‌های سازمان (یاس نبوی، ولایت علوی اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی، آرامش بهاری، نشاط معنوی)، برگزاری مراسم‌های میلاد و شهادت معصومین (ع)، اجرای ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان، راه اندازی دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی و اجرای برنامه، اقامه نماز جماعت و بیان احکام شرعی، برگزاری مراسم‌های گرامیداشت انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم اعیاد اسلامی، راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های فیزیکی و دیجیتالی، نصب  و برپایی سلسله مباحث نمایشگاهی، نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی، میزبانی و برنامه‌ریزی برنامه‌های مبلغان اعزامی از سازمان را به عهده دارد.
وی خاطرنشان کرد: واحد قرآنی این شورا برگزاری جلسات تفسیر، برگزاری جلسات سنتی قرائت قرآن، برگزاری کلاس حفظ قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن و برگزاری مراسم ترتیل خوانی در ماه مبارک رمضان را به عهده دارد.
وی در پایان با اشاره به مستعد بودن200 بقعه متبرکه مازندران برای قطب فرهنگی گفت: امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم 130 مرکز قرآنی و فرهنگی را در این اماکن مقدسه راه‌اندازی کنیم.
انتهای پیام/ح20 
 
 
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول