اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

بقاع متبرکه باید مراکز فرهنگی برای جذب جوانان باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: باید بکوشیم بقاع متبرکه را به عنوان مراکز فرهنگی داشته باشیم تا جوانان بیشتری جذب این مکان‌های مقدس شوند.

بقاع متبرکه باید مراکز فرهنگی برای جذب جوانان باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین ظهر امروز در کارگروه فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، مدیرکل اوقاف استان همت خوبی را دارند و کار باید آرام آرام آغاز شود و قدم نخست نیز این است که این جلسه تشکیل شده تا از مشورت‌ها استفاده شود.
وی ادامه داد: کارها باید با مشورت انجام شود و باید در بقاع متبرکه تجربه و کار کنار هم باشد و از تجربه افراد مسن و تدبیر و مدیریت جوانان استفاده شود و ان‌شاءالله بتوانیم بقاع متبرکه را به مراکز فرهنگی تبدیل کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: زمانی که جوانی وارد بقاع متبرکه می‌شود باید از این مکان استفاده کند و نباید اینگونه باشد که احساس کند خیلی عقب هستیم بنابراین باید از نظرات مختلف استفاده شود تا بتوانیم مراکز و بقاع متبرکه را به عنوان مراکز فرهنگی داشته باشیم و کسی که وارد این فضا می‌شود به یاد خدا و اصلاح خود باشد.
در ادامه عضو شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: هر فردی موظف است، اسلام خود را حفظ کند تا بتوانیم اسلام را حفظ کنیم و اگر جوانان ما به عنوان دانشجو در دانشگاه‌ها کم می‌آورند زیرا هر یک از ما آنگونه که باید به اسلام عمل نکرده و فرزندان ما آنی هستند که ما هستیم نه آنچه می‌گوییم.
فاطمه اشدری افزود: هر گاه توانستیم آنچه اسلام می‌گوید را در خود به وجود آوریم قطع یقین فرزندان ما با توجه به دقت نظری که در عمل ما دارند، مسلمانی را از ما می‌آموزند.
وی افزود: ما در دریایی از دین‌داری در ایران اسلامی زندگی می‌کنیم و به راحتی به این جامعه اسلامی و سرمایه‌ها دست نیافته‌ایم و شهدایی تقدیم این انقلاب شدند، کاری نکنیم که برای معضلی که خود باعث شد‌ه‌ایم، نتوانیم نسخه‌ای بپیچیم.
عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد: ما مسئولان همانند دانه‌های تسبیح در فرآیندهای فرهنگی می‌مانیم که هر یک چون در جای خود عمل نکرده و با هم تعامل ندارند و وظیفه خود را ادا نمی‌کنند، مشکلاتی را داریم.
وی یادآور شد: ما تمایل داریم هر مسجدی یک بنای فرهنگی در کنارش باشد و هر امامزاده یک فضای فرهنگی و کتابخانه داشته باشد و اگر در این مجموعه فرهنگی به برنامه‌های ورزشی پرداخته شود دغدغه جذب جوانان تا حدی برطرف می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول