اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اختصاص 1.1 میلیارد تومان برای بازسازی بقاع متبرکه

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر یک میلیارد و 118 میلیون تومان اعتبار در راستای بازسازی اماکن متبرکه در این استان هزینه شده است.

اختصاص 1.1 میلیارد تومان برای بازسازی بقاع متبرکه
حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: این میزان از محل اعتبارات تملک دارایی ملی تخصیص یافته است.
وی افزود: از این میزان اعتبار بیش از 7 میلیارد ریال به‌منظور احیا و بازسازی امامزادگان این استان اختصاص یافته است.
طباطبایی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره‌کل در سال‌جاری، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 50 کرسی تلاوت قرآن و 450 مراسم مذهبی، روضه‌خوانی، جشن میلاد در این استان برگزار شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از مجموع 97 بقعه متبرکه در این استان بیش از 18 بقعه در شهرستان شهرکرد، 10 بقعه در شهرستان بروجن، 9 بقعه در شهرستان فارسان، 42 بقعه در شهرستان لردگان، پنج بقعه در شهرستان اردل، چهار بقعه در شهرستان کوهرنگ و 17 بقعه در شهرستان کیار مستقر است.
وی افزود: واقع شدن این اماکن شریف در دل طبیعت بکر و زیبای چهارمحال و بختیاری سبب شده تا در دو فصل بهار و تابستان که هوای این استان مطبوع است، مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور به زیارت این امامزادگان روانه شوند.
طباطبایی میزبانی مطلوب از زائران را ضروری دانست و افزود: برخی ساختمان امامزادگان استان قدیمی و بسیار کوچک و فاقد تربت‌خانه مناسب برای زیارت زائران است که جوابگوی انبوه زائرانی که بعضا چندین روز در جوار این امامزادگان اسکان می‎یابند، نیست.
وی ادامه داد: بر همین اساس نوسازی و توسعه بارگاه و ساختمان بقاع متبرکه در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه برخی از این بقاع متبرکه در لیست اماکن میراث فرهنگی قرار دارند امکان تخریب و نوسازی آنها وجود ندارد که در این بقاع توسعه، تعمیر و مرمت صورت خواهد گرفت.
طباطبایی ادامه داد: از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به این استان بیش از 4 میلیارد و 200 میلیون ریال به اوقاف این استان تخصیص داده شده که تاکنون 2 میلیارد و 320 میلیون ریال آن در راستای بازسازی امامزادگان هزینه شده است.
وی در ادامه تعداد خادمان مساجد این استان را بیش از یک‎‌هزار و 100 خادم اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از 650 خادم تحت پوشش بیمه هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول