اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگاور اعلام کرد:

اختصاص 250 میلیون تومان برای مرمت بقاع متبرکه کنگاور

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگاور گفت: در سال جاری بیش از 250 میلیون تومان برای مرمت و بازسازی بقاع متبرکه شهرستان کنگاور اختصاص یافته است.

اختصاص 250 میلیون تومان برای مرمت بقاع متبرکه کنگاور
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگاور، حجت‌الاسلام اسماعیل حسینی‌مقدم امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان کنگاور اظهار کرد: در روزهایی که موج بیداری اسلامی و بهار عربی در منطقه راه افتاده و جنبش وال استریت در غرب نیز حکام کشورهای غربی را به دستپاچگی دچار کرده است، روند استقبال از مقام معظم رهبری در استان کرمانشاه به‌گونه‌ای بود که ابعاد گسترده‌ای فراروی تحلیلگران سیاسی قرار داد.
وی با اشاره به اینکه مردم کرمانشاه در این ایام تجلی باشکوهی از ولایت‌مداری و بصیرت را به نمایش گذاشتند، اضافه کرد: پایه اصلی احساس عاشقانه‌ای که بین امام و امت به نمایش گذاشته شد بر شور، شعور و بصیرت نهاده شده است.
حسینی با اشاره به اینکه اوقاف فرصت مغتنمی برای خدمت به توسعه فرهنگی است، افزود: احیا موقوفات و تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید در دستور کار همه مسئولان به ویژه مسئولان اوقاف قرار بگیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه ادارات اوقاف ضمن حساسیت در احیای موقوفات باید مواظب باشند که ذره‌ای از حقوق مردم پایمال نشود، تصریح کرد: تمام درآمد بقاع متبرکه در هر منطقه، در همان منطقه و عمدتا در زمینه‌های فرهنگی هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به وجود 16 مسجد در شهرستان کنگاور گفت: با توجه به ضریب جمعیتی منطقه، این شهرستان قابلیت وجود 60 مسجد را دارد که در این زمینه کار بزرگی فراروی مسئولان ذی‌ربط است.
نماینده کنگاور نیز در این مراسم با اشاره به حضور حماسی مردم کنگاور در استقبال از مقام معظم رهبری گفت: مردم کنگاور از دیر‌باز به تمدن و تدین شهره‌اند که تدین خود و ولایت‌مداری‌شان را به بهترین شکل ممکن در این سفر به جهانیان نشان دادند.
سید‌جواد زمانی با اشاره به مشکل املاک اوقافی در چند بخش روستای بخش مرکزی کنگاور، خواستار مساعدت بیشتر مسئولان اوقاف استان برای حل این مشکل شد.
فرماندار کنگاور نیز در این مراسم ضمن تقدیر از مردم شهرستان کنگاور در خلق حماسه 27 آبان و حضور پرشکوه آنان در بیعت مجدد با ولی فقیه گفت: درآمد موقوفات شهرستان کنگاور از رشد قابل قبولی برخوردار بوده است به طوری‌که درآمد این موقوفات در سال 88، 15 میلیون تومان، سال 89، 30میلیون تومان و در 6 ماه نخست سال جاری این رقم به بالغ بر 40 میلیون تومان رسیده است.
حشمت‌الله عزیزی محل هزینه 80 درصد موقوفات را روضه‌خوانی محرم عنوان کرد و افزود: با توصیه واقفان 20 درصد دیگر از درآمد این موقوفات صرف اطعام زوار پیاده کربلا و نیز جهیزیه برای مزدوجین نیازمند می‌شود.
وی گفت: در سال جاری بیش از 250 میلیون تومان برای مرمت و بازسازی بقاع متبرکه شهرستان کنگاور اختصاص یافته است.
در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام کاکاوند سرپرست سابق اوقاف و امور خیریه شهرستان کنگاور، حجت‌الاسلام واحدی به این سمت منصوب شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول