اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

وضعیت فرهنگی بقاع متبرکه مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: وضع کنونی بقاع متبرکه در قزوین از نظر فرهنگی، ظاهری، عمرانی و جذابیت خیلی جالب نیست.

وضعیت فرهنگی بقاع متبرکه مطلوب نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام جواد مرادی ظهر امروز در کارگروه فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: رسالت سازمان ما در خصوص بقاع متبرکه است که نوکری این آستان مقدس بر عهده ماست و یک موضوع مهم در این بحث، تحقق فرمایش رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم بقاع متبرکه تبدیل به قطب فرهنگی شود 10 تا 15 سال زمان نیاز است و شرایطی که در بقاع متبرکه وجود دارد و وضع کنونی، خیلی از نظر فرهنگی، ظاهری، عمرانی و جذابیت جالب نیست.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: اگر بخواهیم قشر جوان امروزی را از سطح جامعه و دانشگاه‌ها به این اماکن مقدس دعوت کنیم، چیزی برای ارائه نداریم.
وی افزود: باید درصد جذب زوار را بالا برد و این افرادی که اکنون به بقاع متبرکه می‌آیند را ما نیاورده‌ایم زیرا ما کاری نکرده‌ایم و هرکسی برای دل خود، حل مشکل و یا ارادت به اهل بیت حضور می‌یابد ولی اینکه هنری داشته و از سطح شهر کسی را آورده باشیم، اینگونه نیست و در این خصوص نیز ادعایی نداریم و حداقل باید کاری کنیم که کسانی را دفع نکنیم.
مرادی عنوان کرد: زمانی که گفته می‌شود قطب فرهنگی، قطب به معنای مطلق است و قطب فرهنگی شدن یعنی اولین و آخرین حرف فرهنگی از اینجا بیرون آید و رسیدن به این موضوع نیز بسیار کار نیاز دارد و باید از جایی کار را آغاز کنیم.
وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف مالک نیست بلکه خادم است، افزود: ما نوکر اهل بیت هستیم و حق نداریم اگر کسی آمد و کار خوبی را در آستان مقدس انجام داد، جلوی او را بگیریم و به اینکه بنشینیم و ببینیم که چه پیش می‌آید قطب گفته نمی‌شود.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: آستان مقدس منابع مهم فرهنگی هستند که اهل بیت رایگان در اختیار ما گذاشتند ولی درست استفاده نمی‌کنیم، فضاسازی مناسب نیست و جذابیت نیز وجود ندارد و باید در جذب مردم برنامه داشته باشیم تا هرکس حداقل روزانه یک‌بار به آستان مقدس مراجعه کند.
وی عنوان کرد: ما در اداره کل اوقاف، اتاق فکر فرهنگی را دایر کرده‌ایم و از حضور طلبه‌ها و جوانان استقبال می‌کنیم، در بخش بانوان نیز بسیار ضعیف عمل شده به طوریکه در سطح شهر خروجی نمی‌بینیم، ما هرکسی برنامه‌ای داشته بشود و کار را جلو برد می‌پذیریم و تعامل جدی را با دستگاه‌ها آغاز کرده‌ایم به طوریکه شهرداری در این خصوص اعلام آمادگی کرده است.
مرادی با اشاره به لزوم استفاده از جوانان در اداره و طراحی‌های بقاع متبرکه اظهار کرد: ما می‌توانیم مهندسی فرهنگی زیبا را در بقاع متبرکه با نظر جوانان داشته باشیم و هیچ اشکالی ندارد و باید بدانیم جوانان از ما بسیار جلوتر هستند و باید جوانان به کار گرفته شوند و تیم‌های جوان راه بیاندازیم.
وی با تأکید بر لزوم استفاده از نیروی جوان در بین هیئت امنا افزود: در بین هیئت امنا در کنار افراد مسن باید جوانان نیز باشند تا کار و تجربه را کنار هم داشته باشیم و همچنین به دنبال این هستیم که طیفی را به عنوان نوکران اهل بیت جذب کنیم و این فرهنگ‌سازی را داشته باشیم که کسی که داخل آستان مقدس می‌آید به عنوان خادم، باید برخوردی بسیار مناسب داشته باشد و به دنبال این هستیم که بتوانیم افراد بیشتری به بقاع متبرکه جذب کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول