اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار گیلان:

عدم بصیرت خواص را به زمین زده است

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان فتنه سال 88 را سخت توصیف کرد و گفت: عدم بصیرت لازم موجب به زمین انداختن بسیاری از خواص و بزرگان روز شده است.

عدم بصیرت خواص را به زمین زده است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سومین دوره غیر تمرکزی بصیرت ویژه مدیران و رؤسای فرماندهی انتظامی گیلان در زیباکنار این شهر با اشاره به اهمیت بصیرت در انسان، اظهار داشت: چشم عامل بینایی ظاهری ولی بصیرت بینایی درونی و رمز سعادت است و آدمی را در مسیر خداوند قرار می‌دهد.
وی گفت: طبق فرمایش مولا علی (ع) بصیرت چشم بینای دل و قدرت تشخیص حق از باطل است.
استاندار گیلان به رویکرد پلیس در چند سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: پلیس در این چند سال در انجام وظایف محوله و آسیب‌ها به خوبی ایفای وظیفه کرده و با توجه به اینکه در خط مقدم قرار دارد تلاش آن قابل تحسین است.
وی غفلت از خداوند را بسترساز گمراهی در آدمی دانست و اذعان داشت: انسان بصیر همواره به یاد خداست.
سعادتی، صبر و بصیرت را لازمه معرفت و بینایی طبق فرمایش مقام معظم رهبری ذکر کرد و عنوان داشت: ارتباط معنوی و مصاحبت با بزرگان دینی و خدمات صادقانه و دیگر اوصاف و وظایف عالیه این زمینه را مهیا می‌کند.
استاندار گیلان بصیرت را جزو اطاعت خداوندی نامید و ابراز داشت: انسان بصیر به خداوند توکل کرده و هدف نهایی‌اش چیزی جز او نیست.
وی، ریشه تمام توفیقات را در بصیرت خواند و بیان داشت: عدم موفقیت‌ها را باید در خود بنگریم زیرا با خدا فاصله گرفته و به مادیات نگریسته‌ایم.
سعادتی ابزار بصیرت را گوش و چشم و مغز و قلب دانست و تصریح کرد: این ابزار باید در مسیر درست و برای رضای خداوند باشد.
وی فتنه‌های زمان حضرت علی (ع) و سال ‌88 را سخت توصیف کرد و بیان داشت: عدم بصیرت لازم موجب به زمین انداختن بسیاری از خواص و بزرگان روز شده است.
مقام ارشد گیلان، دین و سیاست را لازم و ملزوم یکدیگر نامید و خاطرنشان کرد: جدایی از دین به هر سیاستمداری ضربه زده زیرا دین و بصیرت است که انسان را بیمه می‌کند.
وی، عدم اتکا به مادیات را موجب سعادت آدمی دانست و اذعان داشت: تکیه نداشتن به مادیات زمینه‌ساز سعادت در جامعه است چنانچه سرداران و دیگر شهدای جنگ تحمیلی این توانایی را از خود به معرض نمایش گذاشته‌اند.
سعادتی به فرمایش رهبر معظم انقلاب در کرمانشاه مبنی بر اینکه تردیدی نیست که آینده با اسلام است، اشاره کرد و افزود: تاثیرگذاری انقلاب اسلامی موجب جنبش در جهان اسلام شده زیرا جهان اسلام باور کرده که عامل جنبش در ایران انسانی بصیر بوده و این روند همچنان با قوت و شتاب در حال استمرار است.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای فرمایش رهبر انقلاب باید طوری عمل کنیم که دشمنان از ما ترسیده و دوستان خوشحال شوند و اگر بصیرت لازم را داشته باشیم در مسیر صحیح قرار می‌گیریم.
استاندار گیلان با اشاره به سیاست‌های استعماری آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان، یادآور شد: دشمن در صدد اختلاف، تفرقه و فتنه جدید برای جامعه بوده و ما با بصیرت می‌توانیم در مقابل این فتنه‌ها بایستیم.
در این مراسم جمعی از معاونان و رؤسای پلیس‌های تخصصی حضور داشتند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول