اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

13 آبان یادآور حماسه مردم بابصیرت ایران است

خبرگزاری فارس: ‌امام جمعه ایلام گفت: 13 آبان یادآور حماسه‌های بزرگ و تاریخ‌ساز ملت غیور و بابصیرت ایران اسلامی است.

13 آبان یادآور حماسه مردم بابصیرت ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: حادثه 13 آبان فریاد آزادی ملتی است که سال‌های طولانی عزت و افتخار خود را آماج زیاده خواهی سران کاخ سفید و مزدوران آنها می‌دید. 
وی ادامه داد: در حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران 13 آبان یادآور 3 حادثه بزرگ و مهم تاریخی تبعید امام به کشور ترکیه، قتل عام دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی است.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: این 3 رویداد بزرگ نقش موثری در روند پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم زدند.
لطفی تصریح کرد: ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی و انقلابی، آزادی و استقلال و مبارزه بی‌وقفه با نظام سلطه و استکبار جهانی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی از دستاوردهای 13 آبان است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بر این اساس امام راحل تسخیر لانه جاسوسی (سفارت آمریکا) را انقلاب دوم نامگذاری کردند.
وی ادامه داد: بدون تردید بزرگ‌ترین ره‌آورد 13 آبان، بیداری اسلامی در کشورهای مصر، تونس، لیبی، یمن، بحرین و جنبش کاملا مردمی و ضد سرمایه‌داری است.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: قطعا تحولات عظیم و بهت‌انگیز در کشورهای اسلامی و جهانی غرب مرهون مقاومت، پایداری ملت ایران اسلامی،روشنگری امام امت و رهبر فرزانه انقلاب در عرصه استکبارستیزی است.
لطفی تصریح کرد: روح استکبارستیزی، استقلال طلبی و عدالت‌خواهی ملت بزرگ ایران اسلامی عامل اصلی خیزش‌های اخیر در منطقه حساس خاورمیانه و نهضت ضد سرمایه‌داری است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: به یاری خداوند در آینده نه‌چندان دور سقوط نظام سرمایه‌داری سمبل تفکرات استکباری نظام‌های دیکتاتوری در جهان رقم خواهد خورد.
وی ادامه داد: 13 آبان روز دانش‌آموز نیز بوده و در چنین روزی دانش‌آموزان در پاسخ به فریاد آزادی‌خواهی و استقلال طلبی امام و مقتدای خویش وارد صحنه مبارزه با رژیم منحوس پهلوی شدند و با تقدیم جان‌های پاک خود شجره طیبه انقلاب را آبیاری کردند.
خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به روز 14 آبان ماه روز فرهنگ عمومی نیز اشاره کرد و گفت: فرهنگ، هویت و چینش هر ملت و جامعه‌ای برگرفته از روش، منش، اخلاق و عقلانیت جوامع است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول