اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

13 آبان مظهر بصیرت و آگاهی دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه ‌13 آبان یادآور حوادث بزرگ و سرنوشت‌سازی است، گفت: 13 آبان مظهر بصیرت و آگاهی دانش‌آموزان است.

13 آبان مظهر بصیرت و آگاهی دانش‌آموزان است
رحیم زمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به اهمیت 13 آبان گفت: 13 آبان تجلی بصیرت دانش آموزان است و در این روز دانش‌آموزان ثابت کردند که در تمام صحنه‌های سیاسی و اجتماعی کشور نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: 14سال بعد از تبعید حضرت امام (ره) در همین روز و در سال 57، فرزندان امام (ره) و هزاران دانش آموز و دانشجو در مقابل دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف اعتراض خود را با رژیم ستم‌شاهی و دخالت‌های آمریکا بیان داشتند.
وی در ادامه با بیان اینکه روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن استکبار جهانی از ایران نقش اساسی داشت، عنوان کرد: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند که این اقدام نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود.
زمانی با اشاره به نام‌گذاری این روز با عنوان دانش‌آموز بیان کرد:‌ نام‌گذاری 13 آبان به نام دانش‌آموز نشانه تقدیر ملت سرافراز ایران اسلامی از رشادت‌ها و ایثارگری‌های دانش‌آموزانی است که در طول دوران انقلاب اسلامی و پس از آن در طول هشت سال دفاع مقدس با تقدیم خون خود، پیروزی و تثبت انقلاب اسلامی را سبب شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: ‌13 آبان یادآور حوادث بزرگ و سرنوشت‌سازی است که نقش اول آن را دانش‌آموزانی بر عهده داشتند که با لبیک گفتن به حسین زمان خود به صحنه آمدند و تقدیم جان خود، طومار ننگین رژیم طاغوت پهلوی را در هم پیچیدند.
وی در ادامه حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی را نشانه درجه بالای ایمان و ولایت‌مداری آنان دانست و افزود: تقدیم 36 هزار دانش‌آموز شهید در دوران دفاع مقدس بالاترین سند افتخار جامعه دانش‌آموزی است که همچون نگینی بر تارک نهاد مقدس آموزش و پرورش می‌درخشد و نشان از این امر دارد که فرهنگیان و دانش‌آموزان همواره در صف اول دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند. 
زمانی با اشاره به رشادت و از خود گذشتگی شهید فهمیده در خلق حماسه‌ای تأثیرگذار گفت: شهید فهمیده در نوجوانی قله‌های شرف، انسانیت و غیرت را پیمود و سبب شد که معمار کبیر انقلاب اسلامی وی را به رهبر خود قلمداد کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: سیزدهم آبان ماه به مردم جهان به ویژه مستضعفان آموخت که می‌توانند زورگویان و دشمنان اسلام را به زباله‌دان تاریخ بسپارند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول