اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان رضوی:

روز عید قربان با عرضه کنندگان دام زنده در خیابان برخورد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در روز عید قربان با عرضه دام زنده در خیابان‌های شهر برخورد قانونی می‌شود.

روز عید قربان با عرضه کنندگان دام زنده در خیابان برخورد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر عطارباشی‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری دامپزشکی خراسان رضوی برای پیشگیری از کشتار غیربهداشتی دام در محل شبکه دامپزشکی مشهد اظهار داشت: با نزدیک شدن به ایام عید سعید قربان و انجام فریضه قربانی کردن توسط مردم، اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی با همکاری دادگستری، شعبه جدید رسیدگی به جرائم دامپزشکی و با حضور یک قاضی مستقر در محل تشکیل داده است که در همه ایام سال به‌ویژه در روز عید قربان با متخلفان در زمینه کشتار و عرضه غیر مجاز دام برخورد قانونی شود.
وی طی یک توصیه بهداشتی به افرادی که قصد قربانی و ذبح دارند، گفت: تهیه دام از مراکز عرضه غیرمجاز برای مصرف‌کننده و همچنین اطرافیان و همسایگان آن خطراتی در پی دارد.
عطارباشی‌مقدم در همین رابطه افزود: به افرادی که قصد قربانی‌کردن در روز عید قربان و در سایر ایام سال را دارند توصیه می‌شود که دام مورد نظر را حتماً از مراکز و مکان‌های مجاز تحت نظارت اداره دامپزشکی و شهرداری تهیه کنند تا از بابت سلامت دام خریداری شده اطمینان کافی داشته باشند.
وی ضمن تأکید بر برخورد قانونی با افرادی که دام را از طریقی غیر از شیوه ذکر شده می‌کنند اظهار داشت: عرضه دام زنده در روز عید سعید قربان در پنج نقطه از شهر مشهد تحت نظارت اداره دامپزشکی خراسان رضوی انجام شده و تعداد 50 اکیپ سیار و ثابت بر انجام مراسم، محل و شیوه ذبح قربانی نظارت می‌کنند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی ذبح دام در کشتارگاه‌های مجاز اداره دامپزشکی را سبب جلوگیری از آلودگی و آزار همسایگان و بیماری‌های مشترک میان دام و انسان عنوان کرد و گفت: توجه بیشتر به مسائل بهداشتی و شم بهداشتی مردم روز به روز در حال افزایش است و این امر سبب شده است که نزدیک به نیمی از کشتارها و قربانی‌های انجام شده در شهر مشهد در کشتارگاه و قربان‌گاه اداره دامپزشکی و با رعایت کامل موازین شرعی و بهداشتی انجام شود.
عطارباشی‌مقدم ضمن اعلام شماره تلفن چهار رقمی 1512 برای هرگونه تماس مردمی در راستای سؤال‌ها و نیازها در حوزه دامپزشکی و فرآورده‌های خام دامی، اظهار داشت: در کل استان در حدود 150 اکیپ بازرسی دامپزشکی و تعداد 250 پرسنل دامپزشکی در قالب 80 اکیپ ثابت و 70 اکیپ سیار خدمات انجام می‌دهند و با ماشین در محل‌های مورد گزارش، خیریه‌ها و مراکزی که از قبل سابقه کشتار داشته‌اند حاضر می‌شوند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان خراسان رضوی ضمن تأکید بر برخورد قانونی با متخلفان در زمینه عرضه و ذبح غیر مجاز و زیرزمینی دام در روز عید قربان و همچنین در طول ایام سال اظهار داشت: با وجود اقدامات قانونی بر ضد انجام کشتار غیرمجاز دام اما به دلیل باز دارنده نبودن برخوردها و پایین بودن رقم جریمه‌ها هنوز هم ذبح غیرمجاز رواج دارد.
وی ادامه داد: امیدواریم در مراسم عید قربان امسال با توجه به افزایش اطلاعات عمومی مردم در این زمینه و همچنین همکاری آنان و توجه هرچه بیشتر به بحث بهداشت عمومی، ذبح‌ها در کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز دامپزشکی کشور با رعایت موازین بهداشتی و شرعی انجام شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول