اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس بهزیستی شهرستان تاکستان هشدار داد:

توزیع و مصرف مشروبات الکلی معضلی در تاکستان

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی شهرستان تاکستان یکی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در شهرستان تاکستان را توزیع و مصرف مشروبات الکلی عنوان کرد و خواستار اجرای برنامه‌هایی برای مقابله با این آسیب اجتماعی شد.

توزیع و مصرف مشروبات الکلی معضلی در تاکستان
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، عزیز رحمانی در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی شهرستان تاکستان بیان کرد: با توجه به توزیع و مصرف مشروبات الکلی در سطح شهرستان تاکستان، دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی آمادگی لازم را برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف برای کاهش این معضل اجتماعی دارد و درصدد جلوگیری از مصرف این گونه مواد الکلی و اعتیادآور است.
وی ادامه داد: با توجه به آمار و اطلاعات به دست آمده توسط سمن‌های تحت نظارت مصرف اینگونه مواد الکلی و اعتیادآور در منطقه جنوب شهرستان تاکستان بیشتر بوده که امیدواریم اعضای حاضر با همکاری کارشناسان و ارائه نظرات و پیشنهادات بتوانند برای جلوگیری از این آسیب اجتماعی همکاری لازم را داشته باشند.
در این جلسه که با دعوت از 14 نفر از کارشناسان و نمایندگان ارگان‌های دولتی (ادارات) و موسسات غیردولتی برگزار شد، پیشنهادات و راهکارهای متناسب با موضوع مذکور ارائه شد و اداره تبلیغات اسلامی آمادگی خود را در زمینه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها در راستای پیشگیری از این معضل اجتماعی اعلام کرد.
همچنین نماینده و مشاور آموزش و پرورش استان نیز اعلام آمادگی خود را برای همکاری در زمینه تهیه اطلاعات آماری از مصرف کنندگان مشروبات الکلی و دخانیات با ارائه پرسشنامه‌ها و توزیع آن در مدارس دخترانه راهنمایی و دبیرستان در منطقه آسیب‌زا و پرخطر شهرستان اعلام کردند.
همچنین به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، در ادامه اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در بهزیستی شهرستان قزوین پس از اتمام شناسایی معلولان ساکن در روستاهای کوهین، مرکزی و طارم سفلی  در سال 1389 ، کار شناسایی خانه به خانه در دو بخش الموت شرقی و غربی با جمعیت حدود 30 هزار نفر و تعداد 293 روستا در پایگاه CBR بهزیستی شهرستان قزوین آغاز شده است.
در این طرح تسهیل‌گران با مراجعه به روستاها معلولان روستایی را که تاکنون اقدام به تشکیل پرونده در بهزیستی نکرده‌اند را شناسایی کرده و اقدام به تکمیل فرم‌های مربوطه می‌کنند.
از اهداف اساسی طرح CBR پس از شناسایی کلی معلولان، ارائه آموزش‌های لازم به مددجویان و خانواده آنها در زمینه توانمندسازی، ایجاد اشتغال و استقلال همه‌جانبه آنهاست.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول