اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد اعضای شورای شهر از توزیع مشروبات الکلی در نیشابور

خبرگزاری فارس: اعضای شورای اسلامی نیشابور در نشست خود با فرمانده انتظامی این شهرستان از توزیع وسیع مشروبات الکلی، سی‌دی‌های مبتذل و مستهجن، رواج بدحجابی و تعداد کم نیرو در مراکز انتظامی به عنوان مهم‌ترین دغدغه‌های خود در حوزه امنیت اجتماعی و اخلاقی نام بردند.

انتقاد اعضای شورای شهر از توزیع مشروبات الکلی در نیشابور
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، در این نشست که در محل اتاق جلسات معاونت استانداری و فرمانداری نیشابور با حضور فرمانده انتظامی شهرستان تشکیل شده بود، مطالبات شورائیان این نمایندگان محلی مردم مطرح شد.
رئیس شورای اسلامی بخش سرولایت از رواج مشروبات الکلی و مزاحمت مشروب‌خواران در مجالس شادی مردمی در این بخش خبر داد.
‌علی اکبری از عدم راه‌اندازی پاسگاه در روستای در حال ارتقا به شهر برزنون در این بخش انتقاد کرد.
این درحالی است که برات‌علی احمدی نماینده شورای اسلامی شهر چکنه مرکز بخش سرولایت نیز این معضلات را تأیید کرد و با اشاره به مزاحمت‌های مشروب‌خواران و درگیری‌های لفظی و فیزیکی به‌وجود آمده توسط ایشان با مردم، خواستار برخورد جدی ماموران انتظامی با این‌گونه افراد شد که اصرار به انجام خطا دارند.
همچنین محمدحسین برجی نماینده شورای اسلامی بخش زبرخان از رواج مصرف مشروبات الکلی در مجالس عروسی این بخش اطلاع داد.
وی با انتقاد از عدم ساماندهی گروه‌های موسیقی در مجالس شادی که وی از آنها به‌عنوان مطرب نام برد خطاب به مسئولان، تصریح کرد: اگر با اینها برخورد نمی‌شود حداقل برای فعالیت اینها وقت تعیین شود تا مزاحمت‌های صوتی تا اذان ادامه پیدا نکند.
سایر اعضای شورای اسلامی شهرستان نیز به این معضلات اشاره کلی کردند اما تأکید سیدحسین علوی‌نسب نماینده شورای اسلامی شهر درود و دلخوش رئیس این شورا بر روی تعداد کم مأموران انتظامی به‌ویژه پلیس راهور به خصوص در ایام تعطیل می‌چرخید.
آنها پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای نیز ارائه دادند: اهدای زمین و پروانه ساخت رایگان برای ساخت شهرک آزمایش رانندگی در این شهر برای تسهیل در امور اخذ گواهی‌نامه در پرجمعیت‌ترین بخش خراسان رضوی زبرخان.
خواسته مشترک عبدالحسین قائمی رئیس شورای اسلامی زبرخان، محمدرضا رحیمی نماینده شورای اسلامی شهر خرو و جواد قدمگاهی رئیس شورای اسلامی قدمگاه این بود: افزایش نیرو برای ارتقای امنیت تا جایی که رحیمی خواستار ایجاد دومین پاسگاه یا کلانتری در دهستان اردوغش و قائمی خواستار راه‌اندازی پاسگاه در دهستان اسحاق‌آباد شد.
نماینده شهر خرو یادآور شد: کمبود نیرو باعث شده اخطاریه محاکم قضایی به عوض اینکه چند روز قبل از تشکیل دادگاه به فرد مورد نظر ابلاغ شود با تأخیر بسیار به فرد مورد نظر می‌رسد و این باعث ایجاد مشکلات عدیده حقوقی برای مردم شده است.
جلال اسحاقی از شورای بخش مرکزی هم خواستار برخورد با جوانان موتورسوار تیکاف‌کش! شد و در عین حال از نیروی انتظامی خواستار رعایت حال کشاورزانی شد که همراه با وسایل کار در حال ترددند ولی فاقد کلاه کاسکت هستند.
سید علی‌اصغر شاکری رئیس شورای اسلامی بخش مین‌جلگه هم به فرمانده انتظامی نیشابور توصیه کرد به‌منظور پیشبرد اهداف نیرو، جلساتی همفکری و تحلیل با اعضای شورا به صورت ادواری برگزار شود.
مجتبی ایلیکیان رئیس شورای اسلامی شهر عشق‌آباد ضمن تشکر از نیروی انتظامی به خاطر ارائه تسهیلات به روستائیان برای اخذ گواهی‌نامه رانندگی، خواستار تداوم این طرح و توسعه آن در روستاهای مختلف شد.
در همین جلسه رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: نشست مستمر شوراها با نیروی انتظامی می‌تواند به پیشگیری از جرم، کمک کند.
محمدمهدی کرمانی، تأسیس کلانتری‌ها و پاسگاه‌های مصوب شهرستان برای ارتقای ضریب امنیت در شهرستان را مطلوب و بالاتر از سایر شهرستان‌های استان توصیف و از تلاش‌های فرمانده بومی انتظامی نیشابور در ارتقای امنیت این شهرستان قدردانی کرد.
نماینده شورای اسلامی شهر نیشابور در شورای اسلامی شهرستان نیشابور گفت: شوراها باید مطالبات را واقع‌بینانه دیده و مطرح کنند تا جای دیده شدن راهکار واقع‌بینانه باز باشد.
کرمانی نیز از وضعیت رعایت شئونات اسلامی در مجالس شادی برخی از مردم انتقاد کرد و خواستار برخورد حساب‌شده مأموران انتظامی با هنجارشکنان شد.
به نظر وی، رعایت ارزش‌های اسلامی در مجالس موجب رضایت خداوند و استحکام بنیان خانواده می‌شود.
در ابتدای جلسه رئیس شورای اسلامی شهرستان نیشابور گفت: هدف از تشکیل این جلسه را تعامل و همکاری نهاد شورا برای ارتقای امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم عنوان کرد.
سیدحسین طباطبایی با بیان اینکه منطقه نمونه گردشگری ایرانی و خارجی است، ضرورت حضور پرسنل انتظامی در اماکن سیاحتی، زیارتی و تاریخی را برای تأمین امنیت یادآور شد.
وی اظهار داشت: شوراهای مناطق مختلف شهرستان و به‌خصوص دهیاران روستاها آمادگی دارند به‌عنوان همیار پلیس به‌شکلی هدفمند و برنامه‌ریزی شده با نیروی انتظامی همکاری کنند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان نیشابور اضافه کرد: دهیاران می‌توانند با ارائه اطلاعات لازم، پلیس را در پیشگیری از وقوع جرم یاری ‌دهند.
وی تاکید کرد: جانمایی تابلوهای انتظامی در گذشته بدون هماهنگی با مسئولان ذیربط بوده که نمای زیبایی شهری را به هم زده است که خواستار تجدیدنظر در این‌باره و جابه‌جایی تابلوها با هماهنگی مسئولان محلی هستیم.
طباطبایی جلوگیری از آلودگی صوتی برخی کاروان‌های عروسی در مناطق مختلف شهرستان را از مطالبات شوراهای شهری و روستایی شهرستان نیشابور عنوان کرد.
وی یادآور شد: راه‌اندازی پاسگاه‌های روستاهای چندهزار نفری برزنون سرولایت و اسحاق‌آباد زبرخان که مرکز دهستان هستند از مطالبات دیرینه مردم منطقه است که متأسفانه توجه لازم به آن نشده است.
در ادامه فرمانده انتظامی نیشابور گفت: جلب رضایت مردم، عدم ظاهرسازی و روپوش گذاشتن بر مشکلات و اصلاح رفتار سازمانی پرسنل، اولویت‌های دستور کار این نیرو در این شهرستان است.
سرهنگ محمد حسن امیری، افزود: مراجع انتظامی باید پناهگاه واقعی مردم باشند.
وی اضافه کرد: اگر کسی به اماکن انتظامی انتظامی رفت و نتوانست هیجانات خود را کنترل کند، مأموران باید با سعه صدر با او برخورد کنند.
او با بیان اینکه خدمات‌رسانی به روستاها در اولویت کار ماست، تاکنون با حضور تیم‌های پلیس راهور در روستاها برای 750 نفر از متقاضیان روستایی، گواهی‌نامه موتورسیکلت صادر شده است.
عضو شوای تأمین شهرستان نیشابور با اشاره به اینکه شعار هفته ناجا در مهرماه امسال سهم من در آرامش؟ بود، خطاب به اعضای شورای اسلامی شهرستان نیشابور، گفت: ارائه اطلاعات به پلیس می‌تواند به پیشگیری از جرم در جامعه و برخورد با افراد خاطی کمک کند و باید روحیه امر به معروف و نهی از منکر در مردم تقویت شود.
امیری با درخواست از حضار که اگر نارسایی هست به من اطلاع دهید تا آن را پیگیری و اصلاح کنم در عین حال، اظهار کرد: نیروی انتظامی نیاز به تشویق عوام و خواص دارد.
وی با تأکید بر فاش نشدن هویت اطلاع‌دهندگان به 110 از شوراها دعوت کرد مشکلات امنیتی روستاها را شناسایی و به ناجا اطلاع دهند تا با معضلات اعلام‌شده برخورد شود.
عضو شوای تأمین نیشابور تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی، کسی که به کلانتری‌ها یا پاسگاه‌ها، اطلاعات می‌دهد نباید به این اماکن دوباره بیاید.
فرمانده انتظامی نیشابور تأکید کرد: باید مردم به کمک انتظامی بیایند تا بستر جرم از جامعه از بین برود.
امیری در پاسخ به مطالبات شورائیان، اظهار داشت: در صورت دادن سرنخ مسائل مشکوک، تیم اطلاعات انتظامی وارد عمل می‌شود و در موقع خود تیم عملیات برخورد می‌کند.
وی ضمن قبول برخی معضلات چون شراب‌خواری، گفت: تاکنون مأموران انتظامی با افراد زیادی از این دست برخورد کرده‌اند و باندهای تولید و توزیع و ورود مشروبات الکلی خارج از شهرستان شناسایی و منهدم شده‌اند تا جایی که قضات نیز با این دسته از جرائم، سخت‌گیری دارند.
فرمانده انتظامی نیشابور ضمن قبول برخی معضلات در مجالس شادی عمومی با تأکید بر وظیفه مردم بر تذکر به متخلفان و کنترل اطرافیان، یادآور شد: مأموران سعی دارند با کنترل تالارهای عروسی و افراد مطرب و تذکر به بزرگان خانواده از شدت این تخلفات بکاهند.
وی با استقبال از مساعدت شورای اسلامی شهر درود، گفت: در صورت تحویل گرفتن زمین، نقشه تهیه شده و به تشکیلات ناجای استان ارسال می‌شود که اگر تایید شد شورا سند را برای ناجا بزند.
امیری درباره زمین اهدایی شورای اسلامی برزنون به ناجا برای احداث پاسگاه، مکان تعیین شده را به لحاظ کارشناسی ناجا پذیرفته ندانست.
وی با تاکید بر اجرای طرح‌های برخورد با موتورسواران متخلف، گفت: طرح ساماندهی تفرج‌گاه‌ها در مراجع ذی‌ربط در حال بررسی است.
امیری درباره مقابله با هنجارشکنان، تصریح کرد: به ناجا اطلاع دهید تا چشم ناپاک را درآورده و دست کج را قطع کنیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول