اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

هوشمندسازی کلیه مدارس خراسان جنوبی تا دو سال آینده

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: قرار است کلیه مدارس خراسان جنوبی تا دو سال آینده هوشمند شوند.

هوشمندسازی کلیه مدارس خراسان جنوبی تا دو سال آینده
حمیدرضا وردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار داشت: برای اجرایی شدن این طرح اقداماتی از جمله ایجاد مجتمع‌های آموزش روستایی و شهری در سطح مدارس استان صورت گرفته است.
وی افزود: ایجاد مدارس قرآن و مدارس ورزش از دیگر طرح‌هایی است که در راستای ایجاد طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش در چند سال اخیر انجام شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تغییر محتوای کتب درسی را یکی دیگر از برنامه‌های عملیاتی شدن طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا کتب سال اول دبستان کاملا عوض شده است.در محتوای جدید کتب سعی شده است که عناصر هویتی مثل حجاب و عفاف بیش از پیش تقویت شود.
وی آموزش ضمن خدمت برای معلمان و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از دیگر برنامه‌های طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: اجباری شدن شنا برای کلیه دانش‌آموزان مقطع سوم ابتدایی و آموزش ژیمناستیک در مدارس را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش عنوان کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: بر اساس اصول تعلیم و تربیت باید معلمان به دانش‌آموزان تا سن 11 سالگی تفکرات انتزاعی القا نکنند و باید تا این سن ملموسات بیشتر برای دانش‌آموز تدریس شود که هوشمندسازی مدارس و استفاده از رایانه و پرده نمایش در کلاس درس می‌تواند تا حد زیادی به امر آموزش دانش‌آموزان کمک کند.
وردی از اختصاص مبلغ 2 میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس استان خبر داد و گفت:‌در طی سفر چهارم هیئت دولت به استان این مبلغ تصویب شد تا طی دو سال آینده کلیه مدارس استان به سیستم هوشمند مجهز شوند.
وی از کلنگ‌زنی ساخت سه استخر سرپوشیده در سفر چهارم هیئت دولت به استان خبر داد و یادآور شد: این امر در راستای توسعه ورزش در مدارس صورت گرفته است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: اگر مردم از آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزانی هم شان نظام می‌خواهند باید با این مجموعه همکاری بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/خ20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول