اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز؛

زنگ طرح طناورز در مدارس ابتدایی نهبندان نواخته شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی صبح امروز زنگ طرح طناورز در مدارس ابتدایی شهرستان نهبندان نواخته شد.

زنگ طرح طناورز در مدارس ابتدایی نهبندان نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، مدیر آموزش و پرورش نهبندان صبح امروز در آیین نواختن زنگ طناورز در دبستان حضرت زینب(س) اظهار داشت: همزمان با نواخته شدن این زنگ در دبستان زینب(س)، طرح طناورز در سایر مدارس ابتدایی این شهرستان ویژه دانش‌آموزان پایه چهارم آغاز می‌شود.
سید احمد ذبیحی با اشاره به اینکه این طرح در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر تحول بنیادین در مدارس انجام می‌شود، تصریح کرد: طرح طناورز تحرک، سلامتی و شادابی را برای دانش‌آموزان این مدارس به همراه دارد که در واقع این شادابی و سلامتی در کسب علم آنان نقش به سزایی ایفا می‌کند.
وی تقویت جنسی و بعد آموزشی و بهره‌وری بیشتر از زنگ تربیت بدنی را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: بهبود وضعیت بدنی و ارتقای آمادگی جسمانی و تحرک بدنی دانش‌آموزان، ترویج ورزش‌های سهل و آسان در مدارس، فراگیری حداقل یک ورزش انفرادی و کمک به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از دیگر اهداف عمده طرح طناورز به شمار می‌رود.
مدیر آموزش و پرورش نهبندان با بیان اینکه افزایش سطح آمادگی جسمانی عمومی و کمک به کاهش وزن و تناسب اندام از ویژگی‌های مهم این طرح است، اظهار داشت: بهبود آمادگی حرکتی و بدنی برای پردازش به کلیه ورزش‌ها، کم‌هزینه بودن و بدون نیاز به امکانات و فضای خاص و افزایش سرعت چابکی و هماهنگی اعصاب و عضلات بدن از دیگر فواید و ویژگی‌های طرح طناورز محسوب می‌شود.
ذبیحی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که می‌فرمایند "من از دانش‌آموزان تحصیل، تهذیب و ورزش می‌خواهم"، یادآور شد: تحصیل و تهذیب در گرو داشتن بدن سالم محقق می‌شود و ورزش به عنوان یک اصل اساسی در تحقق تحصیل و تهذیب ایفای نقش می‌کند.
وی با با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه سوم شهرستان در طرح سباح عملکرد موفقی داشتند، افزود: این‌بار طرح طناورز برای دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی در نظر گرفته شده است.
ذبیحی ادامه داد: طی سال تحصیلی گذشته با تعامل و همکاری تمامی مدیران تربیت‌بدنی بیش از 95 درصد دانش‌آموزان دختر و صد درصد دانش‌آموزان پسر پایه سوم ابتدایی این شهرستان زیر پوشش طرح سباح قرار گرفته و از آموزش‌های لازم این طرح برخوردار شدند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول