اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

مانور زلزله و ایمنی در مدارس اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استانداری اردبیل از اجرای سیزدهمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس این استان خبر داد.

مانور زلزله و ایمنی در مدارس اردبیل برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، ایرج بیگدلو اظهار داشت: این مانور روز هشتم آبان سال جاری در سراسر مدارس استان اجرا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه از سوی صدا و سیما و دستگاه‌های مرتبط در خصوص نحوه برگزاری، بستر لازم برای ارتقای فرهنگ پیشگیری در جامعه فراهم آید.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در راستای کسب آمادگی برای مقابله با سوانح احتمالی باید اقدامات لازم انجام شود، تصریح کرد: با حداقل امکانات، کنترل تجهیزات موجود در راهدارخانه‌ها باید به طور مستمر مورد بازدید قرار گیرد.
بیگدلو توسعه امکانات و توجه به زیرساخت‌ها را یادآور شد و اضافه کرد: شهرداری‌ها در مبادی ورودی شهرها نسبت به تجهیز امکانات آتش‌نشانی، ترمیم و لکه‌گیری آسفالت‌ها و تأمین مصالح لازم برای پل‌ها و روگذرها اقدام کنند.
وی بر تأمین سوخت برای مدارس، واحدهای صنعتی و تهیه وتأمین نان برای مردم تأکید کرد و بیان داشت: با توجه به آغاز فصل سرما و بارندگی، شرکت گاز برای افت فشار گاز باید تمهیدات لازم را معمول و فضاهای لازم برای پایگاه‌های اورژانس و بیمارستان‌ها نیز به منظور بستری مصدومین احتمالی فراهم شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بیگدلو با اشاره به مقاوم‌سازی مدارس برای اسکان اضطراری خاطرنشان کرد: به لحاظ اهمیت فوق‌العاده این موضوع مقاوم‌سازی و استفاده از مصالح سبک برای مقابله با شرایط بحرانی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: از محل ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اعتبار خشکسالی مبلغ 155 هزار و 390 میلیون ریال به استان تخصیص یافته و در پروژه‌های پیشنهادی دستگاه‌های ذی‌ربط توزیع خواهد شد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول